Translate

сряда, 30 ноември 2011 г.

Държавата няма да плаща дълговете на болниците

Това каза премиерът Бойко Борисов пред журналисти при откриването на реновираната централна част на университетската многопрофилна болница за активно лечение "Света Анна".
Задължала болница със 100 милиона и идват при мен и казват - сега ми намери парите. И аз питам от кое перо? От зърното? От животновъда? От железницата? От сигурността? И когато някой прави подобни неща, идва при мен и казва - сега ме оправяй. Няма как да стане!", заяви Борисов и отсече: „Бюджетът не може да погаси борчовете и защото това би се сметнало от Брюксел като държавна дотация."
Той посочи, че правителството можело да се опита да помага само, ако фирми доставчици искат да си вземат апаратура от болниците, тъй като не е била изплатена или нямало как да се поддържа. В какво ще се изразява тази помощ обаче Борисов не уточни.
Държавата не е брашнен чувал, не е на ГЕРБ, нито моя, тя е на всичките нас. Болниците трябва да се преструктурират с по-добър мениджмънт и да експлоатират достатъчно възможностите, които им дават еврофондовете, посочи Борисов.
"Ние, по смисъла на закона, нямаме право да изплащаме дългове", отбеляза Борисов.
На въпрос какво ще стане, ако лечебни заведения започнат да фалират заради тях, Борисов о­сече: „Не са били необходими, щом са фалирали."
"Няма такова перо в бюджета, от което да взема парите, за да покрия дълговете на болниците, и няма да ощетя никого", заключи премиерът. .

Няма коментари:

Публикуване на коментар