Участието
на 110 фирми и над 5000 кандидати за работа доказва безспорната нужда от
подобни иновативни подходи и решения, за да се справим с критичната ситуация
На 24, 25 и 26 март се
проведе 19-ото поредно издание на „Национални дни на кариерата“. В тях
участваха 110 водещи фирми от цялата страна и 5217 кандидати за обявените от
работодателите свободни позиции. Интересът към събитието беше повече от голям,
като се има предвид, че тази година то се случи в условията на извънредно
положение и в нов формат – изцяло виртуално.
Заради епидемията от COVID-19, имаше огромен риск най-старият и мащабен кариерен форум у нас да бъде
просто отменен и младите специалисти и студенти да не получат традиционния вече
шанс да открият своята нова работа или стаж. Бизнесът също щеше да се лиши
от една удобна и ефективна платформа,
чрез която повече от 18 години достига до достойни и амбициозни кандидати,
желаещи да станат част от екипите на фирмите им. Равносметката от годините
досега е красноречива – повече от 45 хиляди млади хора са положили началото на
кариерата си именно чрез форума „Национални дни на кариерата“.
Резултатите от
проведените в рамките на трите дни чат-интервюта тепърва ще търпят развитие и
ще бъдат отчитани. След като кандидатите имаха възможност – седейки безопасно у
дома си – да избират с кои представители от участващите 110 водещи компании да
се срещнат и да разговарят виртуално, мнозина от тях са се сдобили с
предложения, които да осмислят и с покани за по-нататъшни интервюта.
Красноречиво е обаче, че бизнесът и кандидатите вече реагират положително на
проведеното събитие и затова няма съмнение – и тази година хиляди младежи от
цялата страна отново получиха виртуално своя реален шанс да открият подходяща
първа работа или стаж.
Приносът на събитието за
развитието на средата в кризата беше отчетен и от министъра на труда и
социалната политика Деница Сачева така: „В рамките на извънредното положение
започна препрограмиране на търсенето, предлагането на пазара на труда и на
начина на организация на работата. Непосредствена задача пред нас сега е да
предложим достатъчно мерки за подкрепа на бизнеса, така че не само да не
затварят предприятия, но и да се запазят по-голяма част от работните места.
Всяка криза дава и възможности - в този случай – да започнем да говорим повече
за дигитализацията на пазара на труда, електронните услуги, нуждата от разширяване на регламентите за
дистанционна и надомна работа, за подкрепа на отговорните работодатели и т.н.“
Няма коментари:
Публикуване на коментар