Translate

сряда, 12 февруари 2020 г.

Хeрo Муcтaфa, пocланик нa CAЩ у нac, приcъcтвa нa лeкция и кулинaрнa дeмoнcтрaция c aмeрикaнcкo гoвeждo мeco и в „Мeтрo Aкaдeмия“


Хeрo Муcтaфa и Атила Йенисен, гл. изпълнителен директор на МЕТРО, официално откриха събитието и дадоха старт и на Американските седмици на веригата.
„Метро“ ще предлага в магазините си месото по специална програма, която е финансирана от Федерацията на американските производители и износители на говеждо месо, подкрепяни от федералното земеделието.
Посланикът на САЩ у нас сподели, че за нея храната е един от любимите и начини за опознаване на местната култура и че я смята за универсален език, който обединява представителите на различни култури.
А Йенисен подчерта, че през последните три години, с помощта и на министерството на земеделието, са положили много усилия, за да подкрепят предлагането на местни продукти, автентични вкусове и рецепти, които ще продължат и занапред.
„Знаем, че нашите клиенти предпочитат това, но заедно с това търсят и международни продукти, за да разнообразят своето меню, сред които е и говеждото месо, което е особено важно за гастрономията,“ каза той.
Професионални готвачи, ресторантьори и кулинарни блогъри имаха възможност да се запознаят с високото качество на американското говеждо, на специална демонстрация в кулинарната МЕТРО Академия, с участието на Джон Кадю - Световен посланик на американското говеждо месо, който има над 30 год. опит в приготвянето му в САЩ, Англия, Канада и Азия.
В своята кулинарната презентация Кадю представи говеждо месо от автентичен произход, предлагано за първи път от МЕТРО и все още недостатъчно познато на българския пазар. Акцент в нея бяха артикулите -три тип, бол тип, фланк стек и чък рол, подходящи за стекове, но от различни анатомични части на животното. Присъстващите се запознаха с техники на транжиране, подготовка на месото и приготовлението му /рибай, контрафиле /стриплойн/, ребра /шорт рибс/, ръмп стек, фланк стек и др./, даващи възможност максимално и по най-ефективен начин да се използва качественият продукт.
По думите на Кадю месото е от порода „Ангъс“ – от скопени животни на възраст18-22 месеца, нетpетиpани c xоpмони, но имащи специални импланти, благодарение на които натрупват минимум с 30 кг. повече тегло от останалите животни. Той сподели, че месото на животни третирани по нехуманен начин има тъмни петна и не е препоръчително да се купува. То сподели още, че говеждото месо се класифицира различно според плътност и прошареност.
Към момента американското говеждо месо, което МЕТРО предлага е с произход от Айова, Небраска и Дакота.
--------
Джон Кадю
САЩ е най-големият производител на говеждо месо в целия свят. 90% от него е от малки семейни ферми, в които се отглеждат до 100 глави добитък. От пасището до чинията, цялата хранителна верига работи заедно, за да осигури висококачествено и здравословно говеждо месо за потребителите. Месото, доставяно в МЕТРО, е от млади говеда на възраст под 30 месеца, хранили се основно с фураж и зърно. То е чисто и безопасно, според експертите по качество на МЕТРО, защото в САЩ е забранено използването на стимулатори на растежа.
Голяма част от неговото разнообразие МЕТРО ще представи по време по време на протичащите през февруари Американски седмици в магазините на веригата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар