петък, 25 януари 2019 г.

Глобалният Алианс за младежта си поставя за цел да помогне на 6 милиона млади хора до 2022 година


Глобалният алианс за младежта, основан по инициатива на Нестле, обяви амбицията си да подкрепи 6 милиона млади хора, като им помогне да изграждат и развиват своите професионални умения.
Според Световния икономически форум над 60% от децата, които постъпват в началните училища днес, ще имат работа, която все още не съществува. В същото време, според Световната банка, 60% от населението на света остава изключено от все по-нарастващата цифрова икономика. Четири милиарда души по света все още дори нямат достъп до интернет. “Глобалният алианс за младежта представя нашето съвместно усилие да осигурим на младите хора знания и умения, необходими за работа през 21-ви век. Нашите компании са отдадени да подкрепят, развиват и защитават програми, които дават възможност на младите хора успешно да преминат от академична към работна среда, и да развият предприемачески дух”, каза Лоран Фрекс, главен изпълнителен директор на Нестле за Зона Северна и Южна Америка.
Традиционното образование вече не подготвя младите хора за реална работна среда. Убедени, че компаниите имат огромна възможност да се развиват и да се възползват от огромното разнообразие на човешки капитал, който някога е бил наличен в човешката история, 20 международни частни компании обединяват сили в Глобалния алианс за младежта, за да изградят по-добро бъдеще за по-младите поколения.
В България 30 компании са част от Алианс за младежта, развивайки дейности в подкрепа на младежката заетост и готовност за работа. Съвместно те организират Академия за стажантите, която вече се провежда 4 поредни години и през нея са преминали над 170 млади хора. През годините се провежда и Работилница „Готовност за работа“, която е предназначена за децата на служителите в Алианс за младежта. Целта на работилницата е да помогне на младите хора да преминат плавно от академична към работна среда и да им даде полезни съвети за това как да изготвят своята автобиография и мотивационно писмо, както и как да се държат по време на интервю за работа, за да създадат добро впечатление у своя работодател.

ПСС към БЧК информира за актуалната лавинна обстановка в българските планини


В резултат на падналите и продължаващи валежи от сняг лавинната обстановка във високите части на големите планини се усложнява. Най-сериозна е тя в Пирин, където степента на лавинна опасност е значителна, поради това че там е паднал най-много сняг (дебелината на новата снежна покривка достига до около 60 см), придружен със силен вятър, на места променящ посоката си. Наблюдават се големи снегонавявания по стръмните участъци на склоновете, без значение от изложението им. Това предполага голяма вероятност от предизвикване на лавина при навлизане дори само от един скиор в тези участъци. Възможно е по най-наветите подветрени участъци да паднат и спонтанни лавини.
Подобна е картината и в Родопите, където снегът е по-влажен поради географските особености. Най-опасен е северният стръмен участък между върховете Орфей и Перелик.
В останалите планини обстановката за сега е по-спокойна поради значително по-малкото количество нов сняг. Но силните ветрове от юг/югозапад са натрупали достатъчно опасни навявания по подветрените участъци. Това най-вече се отнася за районите на Рилски Езера, Мальовица, Мусаленския циркус.
Не трябва да се забравя за съществуващите лавиноопасни райони по северните участъци на Стара Планина, Витоша и Осоговска планина. ПСС към БЧК препоръчва движение само по зимна маркировка.

Топ-звезди отбелязаха настъпването на Китайската нова година


Според китайските предсказания, късметът ще бъде на страната на тези, които взимат добре обмислени решения и не рискуват

В навечерието на най-важния празник в китайския лунен календар Ирина Флорин, Жени Калканджиева, Кали, Гери Дончева, Богдан Томов, Стефан А. Щерев, Павел Владимиров, Проф. Любомир Стойков, представители на бизнеса, политиката и медиите вдигнаха Маутай наздравица за годината на Земния Глиган.
Празничната вечер откри Рут Колева с актуалния си сингъл Basil, чийто клип е заснет в китайската столица Пекин. В изисканата атмосфера на „Галерия и Зала” гостите се насладиха на разнообразието от коктейли с екзотични имена. Миксолозите от Nomad Barman забъркаха истинска магия, в която главната роля бе отредена на най-мистериозното байджу - Маутай. Перфектният микс на коктейлите Moutai Mysterious, Magic, Moon Drops, Green Fire, Dragon`s Tears и Asian Mystery взриви сетивата на присъстващите. Илюзионистите Юрий Захариев, Дани Белев и Венсан превърнаха празника в истинска магия. Топ-експертът на DiVino Милена Мардова, предизвика гостите да опитат шотове от трите вида Маутай – Prince, Yingbin и Kweichow.
Събитието уважиха водещият на предаването култура.бг по БНТ, природозащитник и фотограф Михаил Заимов, който пристигна в компанията на рекламния бос Красимир Гергов. Гостите приветства управителят на J&M България Влад Гицоайка, официален представител на Маутай за България. 
Носителките на титлите Мисис България 2012 Йордана Димитрова и Мисис Баба – Дони Чачова, моделът Ива Атанасова, дизайнерът Руслана Канева, поетът и
писател Добромир Банев, певицата Красимира Иванова и актрисата Гергана Стоянова се забавляваха с разнообразието от коктейли, изящно поднесени в компанията на изискано азиатско меню. За тържественото настроение на гостите се погрижи Djane Monique, а топ-репортера на „На Кафе”, Маги Сидерова, дискретно попълни здравословното си меню с безалкохолен коктейл. Водещ на събитието бе Ива Екимова, която влезе в ролята на момиче на късмета при разиграването на празничната томбола. Щастливците получиха незабравими подаръци от Маутай, България.
Огнената напитка - Маутай е символ на качество и престиж в Китай и е призната като „напитката на дипломацията”. Разпространява се в над 100 страни по света, а от година вече и у нас. Високо-градусовият алкохол се произвежда от сорго – вид житна култура, която издържа на засушавания и горещини, може да се отглежда в бедни почви и не съдържа глутен. Маутай е продукт превърнал се в национален символ за Китай. Това е най-известната марка байджу с над 1 200 аромата в нея. Резултат е от традиционно производство с вековни традиции. В световен мащаб китайското байджу предизвика истински пазарен бум.
В края на 2018 год. представителите на най-мистериозната азиатска напитка – Маутай се завърнаха от Китай с престижно признание. J&M получиха наградата „Най-активен дистрибутор”. А на нашия пазар получи приза за дистрибуция и популяризиране на китайската култура в България.
Отличието бе връчено на официално събитие в Китай, където бяха поканени представители на бранда от целия свят. Пред повече от 400 гости в залата, Влад Гицоайка презентира активностите, реализирани през годината в България.
Културната интеграция, като платформа за представяне на богатото историческо наследство на Китай, чрез разкриване на традиционния процес на дестилация при производството на азиатския еликсир, бе сред многобройните причини Маутай, България да пребори конкуренцията на останалите пазари в света.

Десетото издание „Ерата на викингите“ от увлекателната историческа поредица „История на войните“ излиза на книжния пазар


Най-забележителното историческо изследване на Ерата на викингите

Търсете десетото издание „История на войните. Ерата на викингите“ от автора Георги Марков (с логото на издателство „Милениум“) от обичаната историческа поредица „История на войните“. Всяка една от книгите в поредицата представя едни от най-забележителните военни сблъсъци в световната история и е интригуваща както за ученици, които тепърва научават за тези значими събития, така и за всички, които се интересуват от легендарни битки, исторически факти, военни конфликти и значими личности.
Терминът „Ера на викингите“ се ражда през втората половина на 19.век, когато викторианските английски историци го налагат, за да опишат турбулентните за Острова години между атаката срещу манастира „Линдисфарн“ и епохалната битка при Хейстингс на 14 октомври 1066 г., с която норманите нанасят смъртоносен удар на саксонска Англия и отварят нова страница в историята на Острова.
„Ерата на викингите“ ще потопи читателя в средновековните дебри на Европа, където ще представи цялостната картина на историческото положение в края на 8. век, когато в кралствата в Англия внезапно избухва викингска експанзия. Паралелно със случващите се исторически събития читателя ще има възможността да научи кои са факторите, които определят смазващия и шокиращ успех на рейдовете на северняците – тяхната тактика, техническо превъзходство и цялостна стратегия. Освен тези любопитни исторически факти около живота на викингите, в книгата последователно са разглеждани и трите териториални лъча на ранните викингски нападения – в Западнофранкското кралство (ок. 830-911), в Англия (793-878) и в Ирландия (795-902). Накрая всеобхватното историческо разследване продължава до 11.век, когато северняците създават най-могъщото държавно обединение на викингите през Средновековието.
Фактите и изворите, цитирани от автора, доказват на какво се дължат военните успехи на тези умели мореплаватели, какви са предимствата им, с които се налагат над европейските армии, какво влияние оказват техните набези в историята на Европа, как е спряно нашествието им и как е поставен края на съществуването им.
В изчерпателното изследване се обръща и специално внимание на всички детайли от викингските сражения довели до крайния резултат на битката – численост, стратегии, командири, загуби и завоевания.
Книгата е сериозен историографски труд, подходящ и за учени, и за неизкушените читатели, които в хода на търсене на истината за пръв път ще се срещнат с малко познатите исторически факти за викингите.

Google стартира YouTube Kids на български език


Детско съдържание за цялото семейство – сигурно и със защитени лични данни

Google обяви старта на YouTube Kids за българските деца и семейства. Приложението е изтеглено десетки милиони пъти и е генерирало повече от 160 милиарда гледания в цял свят, на разнообразно, но подбрано съдържание подходящо за деца на 18 езика, включително български.
YouTube Kids е уникално място в глобалната мрежа, изцяло посветено на децата и семействата, което предлага богато съдържание и възможност за безопасно търсене. Приложението предлага редица опции, които позволяват на родителите да контролират съдържанието, както и да използват разширените алгоритми за избор на съдържание, подходящо за най-малките.
Вие и вашите деца можете да гледате вдъхновяващи видеа, както на български, така и на чужди езици. Само с няколко кликвания може да следвате приключенията на смърфовете, Бен 10 и много други любими детски герои, или да пеете познатите детски песнички заедно с вокална група “Шоколадче”. Помогнете на децата да се научат да броят, да разпознават българските букви или да казват английската азбука заедно с героите от улица Сезам, а в края на деня ще заспиват заедно с известни приказки на български език. 
YouTube Kids предлага:
Забавни и привлекателни графики: големи и ясни икони улесняват дори малките деца да използват приложението. Приложението има интегрирано гласово търсене, така че децата могат да намират филмчета, които искат да гледат, дори и да не могат още да четат и пишат.
Съдържание за цялото семейство: YouTube Kids е разработено, като по-безопасна версия на YouTube - място, подходящо за семейства, където децата могат да развият въображението си и да задоволят любопитството си. Канали и плейлисти могат да се разглеждат в четири различни категории: Обучение, Поредици, Разглеждане, Музика. Децата ще открият там видеоклипове, които ще ги накарат да се смеят или да проявят интерес. Те ще се научат как да правят пеещи балони, как да рисуват, да броят или да слушат известни български детски песнички.
Тъй като всяко семейство е различно приложението има опции, които позволяват
контролирането на заявките, индивидуално от децата.
- Режим на приемане на родителско съдържание: позволява да посочите какво съдържание да е достъпно в приложението (канали или отделни видеоклипове) за вашите деца. Сред съдържанието, което можете да изберете и приемете, ще намерите специално подготвени колекции. Някои от тях са списъци с канали, създадени от екипа на YouTube Kids - за забавление, игри и учене.
- Настройки за търсене: можете да решите дали вашите деца могат свободно да търсят съдържание от всички ресурси на приложението. Включването на опцията за търсене позволява достъп до милиони видеоклипове, а изключването ограничава избора.
-Таймер: приложението помага за контролиране на времето, което деца прекарват пред екрана. Приложението информира детето, когато изтече времето, което е зададено за използване на YouTube Kids.
-Достъп чрез парола: можете да заключите достъпа до настройки и друга информация в приложението чрез отделна парола.       
-Тайна парола на детето: детето може да създаде своя собствена парола, за да защити профила си. В резултат на това други деца, които използват същото устройство, няма да имат достъп до филми и функции, които не са одобрени в профилите им. Ако детето забрави паролата си, тя лесно може да се изтрие.
Използването на приложението без потребителски профил: не е необходимо да влизате в профила си, за да използвате YouTube Kids. В приложението са премахнати и всички функции свързани с потребителския профил, като изпращане, споделяне, харесвания и т.н.
-Подаване на сигнали: Google гарантира, че цялото съдържание е подходящо за цялото семейство, но предоставя и опция за докладване на видеоклипове, като по този начин подобрява приложението.
Българската версия на приложението можете да изтеглите безплатно от Google Play и App
Store. Ако искате да гледате YouTube Kids с цялото семейство на телевизионния екран, нищо не е по-просто. Забавлявай се!

--------
YouTube Kids в числа
·         Десетки милиони сваляния;
·         Над 14 млн. седмични активни потребители;
·         Над 160 млрд. изгледани видеа;
·         В топ 5 на детските приложения в App Store;
·         4+ рейтинг за Android и iOS;
·         Приложението е налично в 47 държави, на 18 езика;
·         Над един милиард дневни гледания на образователно съдържание.
YouTube Kids предимства:
·         инсталира се със знание и одобрение на родител;
·         родителите могат да одобряват съдържанието, което децата ще гледат;
·         съдържанието е предварително сканирано и одобрено за деца;
·         система за докладване на видео нарушаващо правилата;
·         приложението поддържа видео 360;
·         приложението е изградено от нулата, за да гарантира защита на личните данни и напълно отговаря на стандартите заложени в европейската регулация GDPR.