понеделник, 2 декември 2019 г.

V+O Communication отбелязва 15-тата си годишнина в България с кампанията „Думите имат сила“


„Думите имат сила“ е дигиталната кампания, която  V+O Communication стартира по повод 15-тия си рожден ден в България. С нея агенцията за стратегически комуникации насочва вниманието върху правилния подбор на думите, техния смисъл и сила за създаване на правилна комуникация.
„Думите са в сърцето на общуването. Всяка дума носи енергия. Превръщането на някой от тях в модерни, прекомерната им употреба и пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля. „Изхабените“ думи внасят само шум, но не й стойност. Това ни пречи. Затова си пожелавам всички, които се занимаваме с комуникация да подбираме внимателно и с грижа думите. Само тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти.“, коментира Светлана Савова, управляващ директор на  V+O Communication България.
В специално създадената анкета „Топ 3 на най-преекспонирането думи“ над 200 човека, които имат професионално отношение към комуникациите споделиха своите предложения. Така бяха определени 15-те най-застрашени думи (подредени по азбучен ред): алтернатива, визия, екосистема, ексклузивен, етичен,  ивент, иновация, истински, ключов играч, колаборация, проактивен, прозрачен, статукво, уникален, устойчив.
Резултати от анкетата са препотвърдени и от анализа на съдържанието в материалите, отразяващи събитията около местните избори в България. Въпреки, че политическото говорене е частен случай, по данни на мониторинговата агенция Perceptika от изведените 15 думи при комуникационните специалисти с най-голяма честота на използване са прозрачен /9989 пъти/, алтернатива /7268 пъти/, визия /5207 пъти/, истински /5169 пъти/, статукво /1621 пъти/, уникален /1415 пъти/.
„За да повдигнем темата за изхабените думи избрахме различен, леко самоироничен
подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме видео, в което класическия текст на разказа на Иван Вазов „Една българка“ „обогатихме“ с 15-те най-застрашени думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен. И защото целта ни е не само да повдигнем
темата, а и да образоваме, кампанията ще продължи в рамките на 15 седмици. Всяка седмица ще представяме по една от тези „15 златни“ думи с нейното значение от тълковния речник и чрез визия, разработвана като карикатура, за да привлечем внимание и съпричастност към темата“, допълни Яворка Петрова PR директор на V+O Communication.
Видеото може да видите тук - shorturl.at/pyLTX



Няма коментари:

Публикуване на коментар