Translate

събота, 14 декември 2019 г.

Проучване потвърждава, че 92% от децата правят добрини всеки ден


Избрани са и победителите в състезанието към инициативата

Проучване между повече от 6500 участника разкрива вътрешния свят на децата. То е проведено като част от международната инициатива на Cartoon Network  „Имаш силата – бъди приятел“ Към нея се проведе и креативно състезание, в което се включиха повече от 150 класа от цялата страна. Тяхната задача бе да направят „колаж на приятелството“ заедно. Кампанията показа на деца и тийнейджъри как да общуват помежду си без агресия и как да бъдат добри с хората.
Проучването, вдъхновено от кампанията, е на име „Acts of Kindness“ и в него участваха и 500 българчета на възраст от 6 до 12г. Бяха изведени редица интересни данни. 57% от анкетираните деца казват, че биха искали да бъдат описани като мили. А 92% от тях потвърждават, че правят поне по една добрина на ден. На въпроса за най-голямата добрина, която хората могат да направят, децата казват „Прегърнете някого“ /13%/, „Помогнете на някого, ако се е наранил“ /12%/, „Прекарайте време с някого, ако не е добре“ /11%/ и „Говорете с някого, ако е самотен“ /10%/. 88% от анкетираните деца също заявиха, че техните родители са най-важните им модели за подражание. Когато ги виждат да са мили с хората, изпитват желание да направят същото. А когато бяха запитани какво би им помогнало да бъдат по-добри, 52% от децата отговориха „когато някой е добър с мен“.
Като голяма част от инициативата, състезанието също цели да стимулира децата да бъдат по-сплотени и да създават заедно. То стартира на 11 ноември и приключи на 8 декември. А специално жури избра тримата победители. На първо място беше класиран 4-ти „Б“ клас от Трето основно училище “Братя Миладинови” в гр. Гоце Делчев. Класиран на второ място е колажът на 1-ви „Б“ клас СУ “Христо Ясенов” в гр. Етрополе, а на трето са Трета подготвителна група “Делфинче” от ДГ №3 „Звездичка“ в гр. Варна.
Състезанието се проведе между класове, съставени от деца на възраст между 5 и 15 години. Те изпратиха своите дизайни на партньорите от Cineboom.eu. То има за цел да подкрепи инициативата, която разпознава съвременните проблеми, свързани с тормоза и дава на децата и родителите необходимите инструменти за справянето с тях. В кампанията отново се включи и известният български влогър Стан – Станислав Койчев /inStanT/, който отговаря на въпроси по темата на Instagram страницата си.
Първо място
Класът, отличен с първото място, ще получи специална награда- фото принтер. А за всяко дете от трите класа са предвидени индивидуални награди - подаръци с любими анимационни герои.

Няма коментари:

Публикуване на коментар