Translate

петък, 13 декември 2019 г.

Българските продукти са над 67% от асортимента в България на Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET


За година четирите вериги са изкупили повече от 111 000 тона български плодове и зеленчуци.Всяка верига работи с между 120 и 200 български производители

Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET се състои от български продукти - месните продукти – 76%, хляб - 73%, млечните продукти - 64% и плодове и зеленчуци - 57%.
През последната година четири от най-големите търговски вериги у нас са изкупили повече от 111 000 тона плодове и зеленчуци от български производители. Сред тях са над 15 000 тона ябълки, почти 28 000 тона картофи, повече от 5 000 000 броя листни зеленчуци, близо 27 000 тона дини и пъпеши и над 10 000 тона домати.
Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 родни производители и помага за развитието на техния бизнес. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите.
Това показват данните от анкета за работа с български производители за периода 01 ноември 2018 година - 30 октомври 2019 г. Участници в анкетата са членовете на Сдружението за модерна търговия /СМТ/ "Билла България”, "Кауфланд България”, "Лидл България” и “Максима България”. Тези четири компании са сред най-големите ритейлъри у нас с общ пазарен дял от над 30% в сектора на търговията с бързооборотни стоки и имат повече от 360 магазина в цяла България.
Според експерти от веригите, българските производители могат да работят успешно с големите търговски компании, ако покриват няколко важни условия. Сред тях са да предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и да могат да доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка. Покриването на тези критерии може да отвори и вратите  към външни пазари, което са постигнали повече от 45 български компании. Благодарение на партньорството си с търговските вериги те успешно реализират продукцията си в чужбина.
Българските производители развиват бизнеса си и благодарение на различни инициативи, организирани от търговските вериги. Например Billa инвестира в развитието на българското земеделие чрез програмите си „Градините на Билла“ и „Българска ферма“, които се развиха в собствени брандове. Kaufland и Lidl подкрепят българските фермери като осигуряват средства и ноу-хау за сертифицирането им по стандарта Global G.A.Р. Lidl пусна серията „Родна стряха“ и проведе кампанията „Съхрани българския вкус“, с което наложи на пазара традиционни български храни. T MARKET дава предимство на българските производители при избора на продукти за асортимента си.
Важна част от подкрепата за българските производители е и споделянето на огромния опит, който веригите имат от практиката си в България, и в Европа. Благодарение на това много производители оптимизираха своите процеси, успешно въведоха утвърдени методи за робота и така получиха огромно конкурентно предимство на пазара.
Във връзка с резултатите от анкетата изпълнителният директор на СМТ Йордан Матеев заяви: „Една от основните причини милиони българи да пазаруват всеки месец в магазините на търговските вериги е предлагането на огромно разнообразие от качествени български продукти, които хората харесват и търсят. Партньорството между нашите членове и родните производители помага за развитието на бизнеса и повишаването на конкурентоспособността на стотици български компании, което е от полза за клиентите, за компаниите и за икономиката на страната.“



Няма коментари:

Публикуване на коментар