Социалните предприемачи „Академия за родители“, Академия „Миротворци“,
„Неща с душа“, „Пукльовците“ и „Тинузавър“ продължават към финалния етап на конкурса
След двудневни интервюта
с представители на Нова Броудкастинг Груп и Фондация Reach for Change петима социални предприемачи преминават към
финалния етап на ПРОМЯНАТА 2019. Финалистите бяха избрани сред общо 136
кандидати, участвали в тазгодишното издание на конкурса. Проектите преминаха
през шест етапа на селекция до този момент, включващи оценка от експерти от
социалния и бизнес сектор. Те бяха едни от 12-те най-обещаващи социални
предприемачи, които получиха възможност да се включат в интензивна обучителна програма
- Акселератора на ПРОМЯНАТА.
Петте проекта, за които
публиката ще има възможност да гласува и да избере своя фаворит през януари 2020
г., са: Мариела Станулова и Ралица Жечева от "Академия
за родители" – предоставят на родителите актуална, обективна и експертна
информация за здравето, възпитанието и образованието на техните деца. След над
35 проведени събития на живо, Академията ще разработи и платформа с онлайн
курсове, достъпни по всяко време за всички родители, които имат нужда от
конкретна информация;
Лиляна Савова и Венета
Иванова от Академия "Миротворци" на Институт
„Итера“ - обучават ученици и студенти в основни медиаторски техники, умения
за ефективна комуникация и преодоляване на бариери в общуването. В резултат учениците
повишават своята емоционална интелигентност, научават се да управляват успешно
конфликтни ситуации и да се справят с агресията в училище;
Кунка Великова и Николинка
Димова от "Неща
с душа" - създават образователни игри, материали и помагала за деца
със специални образователни потребности, адаптирани за българската
образователна система. Чрез тях специалисти и родители могат да помагат на всяко
дете да открие своите способности, да учи с удоволствие и да се развива в
училище;
Ставрос Ставру и Ива
Груева от "Пукльовците" -
дигитални образователни игри от ново поколение, които помагат на учителя да
развива уменията за работа в екип на своите ученици и да подобри климата в
класа;
Невен Боянов и Ивайло
Николов от "Тинузавър" - образователна
платформа, насочена към преподаватели, ученици и студенти. Тя предлага хардуер,
софтуер и методология за изучаването на електроника, роботика, програмиране,
математика и физика по забавен и практически начин.
„Изборът беше много
труден, защото имахме изключително силни кандидати. За нас е важно да достигнем
до децата и семействата в по-малките населени места. Затова избрахме социални
предприемачи, които имат възможност за растеж, а някои от тях имат потенциал да
постигнат социална промяна и извън рамките на България“, сподели Юрий
Вълковски, изпълнителен директор на Фондация Reach for Change България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар