Translate

събота, 26 октомври 2019 г.

1/3 от лекарите в България избират дигитални платформи за работа и професионално развитие


Най-активни във виртуалното пространство са онколозите, голямата изненада са фармацевтите

1/3 от лекарите в България вече са активни дигитално. Това обяви д-р Кунчо Трифонов, експерт анализатор на процесите в здравеопазването и фармацията по време на първата конференция Pharma NеxtGen. 8973 от всички 22 000 медицински специалисти у нас са участвали в различни виртуални активности в най-голямата онлайн здравна платформа у нас CredoWeb през последните 12 месеца. Месечно четат, харесват, коментират и дискутират 4270 медицински специалисти.
За сравнение в Германия дигитално активните лекари са едва 10%, сочи статистиката.
Най-активни в специализираното дигиталното пространство са онколозите, следвани от дерматолози и ендокринолози. После се подреждат педиатри, акушер-гинеколози и невролози.  „Изненадващата на пръв поглед активност на онколозите се обяснява с факта, че това е комплексна специалност, чиито представители реагират активно на научно и свързано с практиката им съдържание, споделят го, коментират, дебатират, обучават се  и следят движенията на колегите си от гилдията“, отбеляза д-р Трифонов. В регионален план според анализа първи са лекарите в Бургас /44,76%/, следвани от София /42,51%/, Пловдив /41,98%/, Стара Загора, Плевен и Варна.
Нюзлетрите с професионално избрано и таргетирано по специалности съдържание имат 21% open rate, което е драстично по-високо от баналния е-dеtailing, който е едва 3-5%, каза още анализаторът. Обзорните новини до групи специалности се отварят от 15%. Анализът по специалности показва, че най-добре реагират на нюзлетъра фармацевтите – 32%. „Причината е, че на тях им липсва истинска професионална информация, те са заринати от хартиени материали и спам, което увеличава рефлексията им към този тип специфична комуникация“, изтъкна д-р Трифонов. С подчертано добро отношение към нюзлетър с професионална и селектирана информация са също АГ и онколози.
Лекарите демонстрират все по-голям интерес към интерактивните форми на комуникация, предпочитат формати, в които могат да участват в удобно за тях време поради високата си заетост и искат да имат комуникация с водещи специалисти.
65% от дигитално активните лекари са провили интерес към специализирани публикации, 48% - към медицински дискусии, 31% са разглеждали профили на колеги и лечебни заведения. След това се нареждат е-learning, дашборд и търсачка. В уникалните иновативни по формат виртуални събития в CredoWeb за 1 г. са се включили 17 990 лекари. Една дискусия се посещава от включил се вече лекар средно 3,2 пъти.
Фармацевтичната индустрия осъзнава все повече необходимостта да предоставя на лекарите качествено дигитално съдържание, практически ориентирани обучения и персонална комуникация с лекарите. Това е основното послание, излъчено преди дни на най-голямата световна фармацевтична конференция в Барселона ЕyeforPharma. Благодарение на дигиталните технологии фармата днес има възможност за подобри потребителското изживяване на лекарите, а оттам и на пациентите чрез интеракции, повече точки на контакт, добавена стойност и атрактивно представени истории,  отбеляза Александра Велева, управител на CredoWeb. 98% от компаниите вече са категорични, че дигиталната трансформация е решаваща за развитието им.
По време на Pharma NеxtGen няколко фармацевтични компании представиха успешни дигитални проекти, реализирани в партньорство с CredoWeb. Д-р Петър Велев, управител на Еcopharm, сподели проекта Виртуална кардио академия, чрез който компанията е увеличила с  25% кардиологичното си портфолио и е реализирала 129% печалба. Нели Босева, Senior Associate Value, Access and Policy от Амджен представи проектите Фамилна хиперхолестеролемия и Остеопороза и изтъкна, че компанията е избрала CredoWeb заради широката общност медицински специалисти и авторитета й на дигиталния пазар. Биляна Василева, дигитален специалист от Байер за България, Румъния и Молдова сподели, че предимството на дигиталните канали е възможността компанията да измери ефективността, инвестициите и ресурсите си, както и да получи надеждна обратна връзка от пазара. В рамките на събитието бе представен и новият партньорски проект на Еli Lilly и CredoWeb Дигитален колеж по диабет. Бяха демонстрирани и новите инструменти на CredoWeb за онлайн проучвания и мониторинг на докладването на нежелани лекарствени реакции.

Няма коментари:

Публикуване на коментар