Translate

понеделник, 3 юни 2019 г.

Новото студио на bTV - форма, подчинена на съдържанието


Екип от български и международни специалисти работи в продължение на година и половина, за да реализира най-високотехнологичния проект в историята на телевизията

Новото интегрирано студио на bTV вече е внедрено във всички емисии новини, спорт, прогноза за времето и в предаването „Тази сутрин“.
В продължение на година и половина международен екип от професионалисти от различни области работи в активна колаборация, за да съчетае новаторска архитектура и дизайн с най-модерните технологии в уникално за Централна и Източна Европа новинарско ТВ студио. Три мултифункционални сета с 11 видео стени, с обща площ от 450 кв. м., последно поколение технология за добавена реалност и камери с 4К сензори, интегрират всички емисии и актуални предавания на bTV в холистичен дизайн, без да се губи идентичността на отделните предавания и журналисти.
„Ние се развиваме от 19 години, развиват се и технологиите и тенденциите в дизайна. Като новинарска редакция сме част от тази еволюция и се опитваме по всякакъв начин да използваме изразните средства, които ни предоставят новите технологии“, коментира директорът „Новини, актуални предавания и спорт” Венелин Петков в предаването bTV Репортерите.
Според главния редактор на bTV Новините Гена Трайкова начинът, по който журналистите днес събират, обработват и доставят информация, се променя - и това налага екипът на bTV Новините да започне да мисли за нов тип студио още преди три години. Тогава започва проучването на най-добрите архитектурни студиа в Европа и света, които могат да предложат проект, подчинен на нуждите на редакцията на bTV. Идеята е новините и актуалните предавания да не са изолирани едно от друго, а информацията и визуалната връзка между тях да протича плавно.
bTV кани 7 български и чуждестранни компании, които се занимават с архитектура и дизайн за електронни медии. Пространства, подчинени на технологиите, но фокусирани върху човешкото присъствие в тях – това е стилът на Veech x Veech, която печели конкурса на bTV.
„Много е важно, че можете да имате интерактивност между предаванията, водещи, които се движат свободно пред камерите - и така получавате 360-градусова медийна среда, която в момента разполага и с най-голямата LЕD инсталация в Европа. Така че bTV вече направи огромна стъпка напред - коментира Стюарт Вийч за bTV Репортерите. - Общуването с хора от различни държави и култури има огромно влияние върху нас. Някои неща, които изградихме заедно с bTV, не сме правили никъде другаде. bTV е уникална с формата на своята информационна програма и на това трябваше да акцентираме при създаването на новото студио“, добави той.
За да се реализира проектът, пространството, в което се намират bTV Новините, е сринато до основи. Дори подът е изцяло подменен, за да може да се изгради нов перфектно нивелиран за камерите в новото студио. Изработването на декорите и архитектурните елементи е дело на българската компания DM Design, която работи тясно с Veech x Veech по време на инсталацията.
Новите графични елементи са разработени от специалистите на bTV заедно с Алан Заруба, творчески директор на компанията-майка на bTV Media Group – СМЕ.
„Гордеем се, че в медийната компания СМЕ имаме такова постижение – новото студио на bTV. Научихме много нови неща от работата по него. Важно е, че е направихме нещо вдъхновяващо, не само за колегите в останалите медии от семейството на СМЕ, но и за останалите ТВ канали“, коментира Алан Заруба за bTV Репортерите.
Зрителите могат да влязат в студиото онлайн чрез 360-градусовата виртуална разходка. Тя дава възможност на всички да обиколят трите мултифункционални сета, да видят онова, което остава скрито зад камерите и да погледнат студиото от позицията на водещите.
--------
Премиерата на новото студио на bTV в централните новини на 1 юни са проследили 50,4% от всички зрители снощи, а bTV Репортерите веднага след емисията - 49,4%, показват предварителните данни на ГАРБ за 1 юни (All4+). 
Новото студио беше домакин и на финала на УЕФА Шампионска лига по bTV Action, който беше най-гледаният канал в часовия пояс от 22,00 ч. до малко след полунощ. Сблъсъка между двата английски тима и победата на Ливърпул проследиха 28,7% от всички зрители, 33% от аудиторията на възраст 18-49, 40% от младите на възраст 18-34 и 43,2% от мъжете в групата 18-49.

Няма коментари:

Публикуване на коментар