Посланици на международната кампания са личности от
света на политиката, науката и спорта, които се занимават с безопасност, здраве
и благополучие
Преди дни българската
компания Респонса Превент бе официално обявена за част от международната
кампания Vision Zero.Това е трансформационен подход към превенцията, който
интегрира трите измерения на безопасността, здравето и благосъстоянието на
всички нива на работа.
Vision Zero подканва компаниите и организациите,
участващи в проекта, да се стремят към свят на работа без злополуки и болести.
Първоначално въведена в Швеция през 90-те години, тя се оказа успешна
в цяла Европа и сега набира скорост и в големите американски градове. На 15
януари 2014 г. кметът на Ню Йорк Бласио обявява пускането на Vision Zero в Ню
Йорк.
Трудовите злополуки и
професионалните заболявания не са нито предварително определени, нито са неизбежни
– за тях винаги има причини. Чрез изграждането на силна култура на превенция
тези причини могат да бъдат премахнати и да бъдат предотвратени трудови
злополуки, вреди и професионални заболявания. Безопасните и здравословни
условия на труд не са само правно и морално задължение - те също се изплащат
икономически. Международните изследвания за възвръщаемостта на инвестициите в
превенцията доказват, че вложенията в безопасността и здравето генерират
печалба. Здравите условия на труд допринасят за здравословния бизнес.
Лидер в сферата на здравето
и безопасността в България, Респонса
Превент се включват без колебание в международната кампания. Според
управителя и Нейко Нейков:
-Това е световна
кампания, която смятам, че трябва да бъде подкрепена от максимално много хора и
организации. Здравето и безопасността трябва да са двигател във всеки процес,
дейност, организация или човек. Постоянно казваме как хората са най-важният
ресурс. С участието си в кампанията ние подкрепяме това твърдение.
Концепцията за Vision
Zero на ISSA - организацията, която е създала кампанията - е гъвкава и може да
бъде приспособена към специфичните приоритети за безопасност, здраве или
благосъстояние за превенция във всеки даден контекст. Благодарение на тази
гъвкавост Vision Zero е от полза за всяко работно място, предприятие или
индустрия във всички региони на света, и именно заради това Респонса Превент
вече е част от този глобален проект.
ISSA е разработила редица
ресурси за подкрепа на кампанията Vision Zero Campaign и са установили седем
златни правила, а именно:
1.
Искате да сте лидер -
демонстрирайте ангажимент;
2.
Идентифицирайте
опасностите;
3.
Определете цели -
разработете полезни програми за служителите;
4.
Гарантиране на безопасна
и здравословна система на работа;
5.
Осигуряване на
безопасност и здраве при машини, оборудване и работни места;
6.
Подобряване на
квалификацията - развиване на компетентността на служителите;
7.
Инвестирайте в хората.
Няма коментари:
Публикуване на коментар