Translate

вторник, 26 март 2019 г.

Пролетният обзор „dm дрогистът съветва“ е посветен на актуалните тенденции за грижа за косата за 2019 година


Хитът на 2019 г. – натурални и здравословни иновации за косата


През последната година над 1 800 000 от продадените в магазините на dm България артикула са за грижа за косата. Тази категория у нас е в топ 3 по популярност. В нея влизат над 1 000 сред повече от 14 000 продукта, които предлага dm, което показва, че за българката грижата за здравето и перфектния вид на косата, са сред най-важните елементи на добрата и външност.
Ето защо първото издание на новия обзор „dm дрогистът съветва“ е посветено на актуалните тенденции за грижа за косата за 2019 година. Обзорът е базиран на бизнес данни от най-голямата компания за търговия с дрогерийни стоки у нас и включва експертни съвети на дрогистите на dm, тъй като те познават отлично пазара на дрогерийни стоки, актуалните тенденции и новостите при продуктите.
Най-горещите трендове на тази година при грижата за здравата и красива коса са - използване на натурални продукти, полагане на „специална грижа“ за косата, боядисване с безамонячни и щадящи бои, коси с обем и без омазняване и навлизане на специални продукти за модерната активна жена.
Според данните на dm България, само за една година търсенето на натурална козметика за коса отбеляза ръст от 23%. Това показва, че все повече българката се стреми да живее природосъобразно и затова все повече харесва и купува козметични продукти с натурални съставки, което е и в основата на иновациите при козметиката за коса през тази година -  придаващи блясък и обем, поддържащи здравината и еластичността на косата и защитаващия я от вредни влияния - слънце, вятър, стилизиране и сушенето с мощни сешоари.
Дрогистите на dm разказват, че най-новите такива продукти, които имат страхотен ефект върху косата, са марката OGX - с арганово олио и Maui Moisture - с вложен сок от алое вера. Аргановото олио възстановява, а сокът от алое вера заздравява косата. Все по-популярно е и маслото от авокадо, което съдържа витамини B и E и подобрява здравината и на косъма.
Акцент през тази година ще бъде и изцяло натуралната козметика за коса, като сертифицираната натурална козметика alverde naturschön на dm. В продуктите от нея са използвани масло от костилката на череша, екстракт от череша, маслиново олио, екстракт от бреза и др.  Тези суровини са от контролирано биологично производство и не съдържат синтетични вещества за аромат, цвят и консерванти.
Гореща тенденция за настоящата година е използването на продукти за „специална грижа“ за косата /три пъти седмично/, което се доказва от ръста от 30% на тази категория. В дрогерийно-козметичния бранш „специална грижа“ означава освен текущата грижа като редовно измиване с шампоан, да се използват и допълнителни специализирани продукти за възстановяване и подхранване като спрей-балсами, серуми, олиа, специални маски, кристали или ампули.
Благодарение на иновациите в козметиката, това днес е много лесно дори и в домашни условия, без да се налага специално посещение на фризьорски салон.
Редовното използване на маски за коса вече е много лесно и удобно с маските тип „тюрбан“. Модерните продукти за специална грижа не утежняват косъма и не омазняват скалпа, а осигуряват нежна грижа в дълбочина. През изминалата година в категория „специална грижа“ българката най-често е  купувала олиа за коса, които не утежняват косъма.
В продуктите за „специална грижа“ широко приложение намират и маслата за специални нужди на косата, които помагат за решаване на конкретни проблеми. През тази година сред най-търсените продукти за допълнителна грижа са Balea Professional - възстановяващо олио за коса, OGX спрей за коса с мароканско арганово олио, Elseve двуфазен спрей за коса и Gliss спрей-маска за коса. С тяхна помощ косата е здрава, сияйна, еластична и добре хидратирана.
Тотален хит тази година са продуктите с т. нар. ефект на „плажни вълни“ от Wella Shockwaves. Те придават блясък и лъскав вид на косата, без да я слепват и правят твърда. Косата изглежда като току-що измита, с небрежен стайлинг и плажна визия.
Сред хитовете при грижата за косата през 2019 година ще са продуктите за борба с омазняването. Според дрогистите на dm много дами търсят съвети именно за решаване на този проблем. На помощ отново идват горещите иновации в сектора. Например специалната вода Balea с екстракт от бреза е подходяща за бързо омазняваща се коса. Elseve Extraordanary Clay пък е серия, която съдържа с три вида глина, които нежно почистват скалпа и едновременно хидратират сухите краища на косата. Серията включва маска, която се използва преди измиване, шампоан и балсам за коса.
Липсата на обем е друга причина дамите да търсят консултация. В този случай се препоръчва използването на иновативни продукти с протеинов комплекс като серията John Frieda Luxurious Volume. В нея влизат шампоан, неутежняващ балсам и спрей за коса.
Боята за коса е на второ място в класацията „dm топ 10“ за 2018 година като най-търсеният цвят беше „естествено кафяво“. Топ цветовете на 2019 година отново са в кафявата гама и
все по-често ще виждаме пепеляви, кафяви или шоколадови коси, но актуалните цветове при кичурите са розово и лилаво. 
Най-важната нова тенденция за 2019 година е използването на бои, които щадят косата, без да я увреждат. Това е напълно възможно и се постига с помощта на различни масла и естествени добавки, казват дрогистите на dm. И отново хит са боите, които са обогатени с натурални масла за интензивен цвят и дълготраен ефект. През последната година тези продукти отбелязват двуцифрен ръст и постепенно се превръщат в един от топ продуктите в категорията.
На пазара все по-уверено навлизат бои, които щадят косата. Syoss предлага боя, обогатена с масла за интензивен цвят. Schwarzkopf залагат на микромаслата в боите си за коса Palette Deluxe, а Garnier постигат дълготраен ефект, благодарение на маслото от авокадо в боите Color Naturals.
През 2019 г. новите модели сухи шампоани, които почистват косата за 5 минути стават задължителна част от козметиката на активната жена, което се доказва от факта, че сухият шампоан на Balea е един от най-продаваните продукти в dm България. Те съдържат естествени съставки като царевично и оризово нишесте, които абсорбират следите от омазняване и мръсотия от косата.
В групата на тези продукти влизат и балсами, които могат да боядисат корените и да освежат цвета на косата за няколко минути и специалните артикули за топлинна защита, които помагат при бързо сушене с мощни сешоари. За жената на път се предлагат и удобни продукти за грижа за косата в малки разфасовки.
Във връзка с актуалните тенденции при грижата за косата Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България заяви: „Като част от най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в Централна и Източна Европа, ние можем да предложим на българите най-новите и интересни продукти за грижа за косата в момента, в който те се появяват в Германия, Австрия или Италия. Така помагаме на дамите да са в крак с актуалните тенденции. Освен това с компетентните съвети от добре обучените дрогисти на dm те могат да изберат най-подходящите за тях боя, маска или шампоан.“

 






Няма коментари:

Публикуване на коментар