Translate

вторник, 26 февруари 2019 г.

Важно - за здравноосигурените от Бургас и региона


Зачестяват случаите, в които здравноосигурени пациенти не знаят какви са техните права при получаването на медицинска помощ и възникват въпроси защо заплащат прегледи, щом са здравноосигурени.
Важно е те да знаят:
Когато личните лекари не са на работа – къде да търсим медицинска помощ и кога заплащаме прегледи, макар че сме здравноосигурени?
Зачестяват случаите, в които здравноосигурени пациенти не знаят кои са личните им лекари и къде да търсят медицинска помощ, ако те не са на работа. За да не заплащате прегледа, който ви се полага като здравноосигурен, е необходимо да знаете следното:
1.Кой е личният Ви лекар и личният лекар на Вашите близки. Ако се грижите за възрастни роднини, съседи, познати – попитайте ги кой е личният им лекар. Запишете името му. Сложете го в портфейла, до личната карта, до документи, които носите навсякъде. Ако не знаете кой е личният ви лекар или личният лекар на Вашите близки - чрез сайта на Здравната каса може да се направи проверка по ЕГН. Личният лекар е първият човек, към когото трябва да се обърнете за оказване на медицинска помощ!
2.Личният лекар трябва да осигури заместник, когато не е на работа. Повечето лични лекари сключват договори с медицински заведения, които да поемат техните пациенти. Попитайте личния си лекар с кой дежурен кабинет има договор и към кого да се обърнете, ако отсъства. Тази информация обикновено е закачена на видно място пред кабинета на всеки личен лекар. Във всички случаи, в които ви се налага да търсите медицинска помощ нощем, в почивни дни – трябва да се обръщате към този кабинет, за да не бъдете таксувани.
3.Медицинският център на УМБАЛ Бургас – „Св. Николай Чудотворец“, който се намира до Спешно отделение на УМБАЛ Бургас има сключен договор с 62-ма лични лекари от Бургас и региона. Ако вашият лекар е в този списък, можете да получите медицинска помощ в кабинета за неотложна помощ в почивните и празнични дни. Ако не е в този списък, а желаете да бъдете прегледани, прегледът се заплаща.
4.Специалистите в дежурните кабинети не могат да дават талони за изследвания и за консултация с други специалисти. Те могат да окажат медицинска помощ, или да насочат за прием в болница. Ако желаете изследвания, те могат да бъдат направени единствено срещу заплащане.  
5.Списък с лични лекари, с които има договор МЦ „Св. Николай Чудотворец“ можете да видите тук: http://www.mbalburgas.com/bg/index/static/59/
МЦ „Св. Николай Чудотворец“ се намира в УМБАЛ Бургас. Вход през централна регистратура на Хирургичния корпус.
6.Спешно отделение на УМБАЛ Бургас. Ако смятате, че случаят ви е спешен, можете да се обърнете към Спешното отделение на УМБАЛ Бургас. То работи денонощно във всички дни в годината. Входът е през регистратурата на Хирургичния корпус на болницата. Спешни състояния са всички, които пряко застрашават живота на пациента. Ако екипът на отделението прецени, че случаят ви е спешен, ще бъдете прегледани в Спешно отделение и няма да заплащате за прегледа. Ако прецени, че случаят не е спешен, може да ви пренасочи към личния лекар или дежурния кабинет, с който личният ви лекар има сключен договор. Може да ви насочи и към дежурния кабинет на МЦ „Св. Николай Чудотворец“, но ако личният ви лекар няма договор с него, прегледът се заплаща.
4.Медицинска помощ за дете.
Ако ви се налага да търсите медицинска помощ за дете, когато личният лекар не е на работа, отново трябва да посетите дежурния кабинет, с който той има сключен договор. Дежурният кабинет оказва медицинска помощ и на децата и няма задължение да осигури дежурен педиатър. Такава медицинска помощ може да окаже всеки лекар в кабинета.
Изключение са случаите, когато детето не е навършило 1 г. – тогава можете да посетите Спешно отделение на УМБАЛ Бургас. Към Спешно отделение работи и педиатричен кабинет, в който се осигуряват консултации с педиатър по преценка на екипа на Спешно отделение.
Тези прегледи са безплатни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар