Качеството
на лекарствените продукти, произведени от “Ново Нордиск”, е от първостепенно
значение за компанията, заявяваме в отговор на публикация в социалните мрежи.
То се проследява на всяка стъпка от производството, транспорта и съхранението
до достигането на продуктите в аптеките. Този процес задължително се
документира със сертификати за анализ на партидата и записи на температурния
режим на транспорт и съхранение.
В социалните мрежи е
цитиран лекарствен продукт с който в България се лекуват близо 15 000 диабетика.
Втората
цитирана партида HR7N701 е доставена на българския пазар на 21.11.2018 г.,
поради което не е възможно да има сигнали през октомври, както се твърди в
разпространената информация. Общото количество, доставено към пациенти, е 41
300 пълнители за инсулинови писалки и към момента за партидата не е получен
нито един сигнал.
В
допълнение, през 2018 г. са получени сигнали по отношение на партида GR7B701,
доставена на българския пазар на 30.11.2017 г. Общото количество, доставено към
пациенти, е 200 460 пълнители за инсулинови писалки. Получените сигнали са 11,
всички през периода юни – юли 2018 г. Сигналите са обработени, докладвани и
изследвани в специализирана лаборатория на компанията. Резултатите доказват
високото качество на продукта и са комуникирани своевременно със съответните
податели и с Изпълнителната агенция по лекарствата.
Отчитайки
важността на всеки сигнал, настоятелно молим при съмнение в качеството на
продуктите на “Ново Нордиск” сигналите да бъдат подавани, както следва:
към
“Ново Нордиск” на телефон 02/962-74-71, е-mail: safety_bg@novonordisk.com или officebg@novonordisk.com или към ИАЛ по съответните канали или към лекуващия лекар.
Разпространението
на непотвърдена информация, касаеща лекарствени продукти, в социалните мрежи,
не допринася за ефективното проследяване и осигуряване на качествено и
безопасно лечение.
Няма коментари:
Публикуване на коментар