събота, 27 октомври 2018 г.

Зрителите ще могат да осъществят жива връзка със Съквартирантите


В Понеделник Биг Брадър ще осигури жива връзка между феновете на шоуто и Съквартирантите. Зрителите, които имат какво да кажат на някой от обитателите на Къщата, ще имат шанса да го направят. Как ще се случи това? Всеки, който има желание да изрази подкрепа, критика или съвет, ще може да се запише в Събота на следните телефони:
За връзка с Божана, Лора или Ричард се обадете по Viber на 0889 228 071 в Събота между 15,00 и 17,00 часа;
За връзка с Петко, Мира или Ваня се обадете по
Viber на 0885 888 216 в Събота между 11,00 и 13,00 часа;
За връзка с Наско, Стефан или Константин се обадете по
Viber на  0884 130 048 между 10,30 и 12,30 часа;
Записването се осъществява само във
Viber! В Понеделник Биг Брадър ще се свърже с феновете, които имат най-атрактивни и интересни мнения, а часът, в който ще се осъществи живата връзка, ще бъде съобщен на записалите се.
Съквартирантите ще се свържат в Понеделник по
Viber само със записалите се предварително желаещи!

петък, 26 октомври 2018 г.

„Свободни без глутен” – ценно практическо ръководство за здравословен, независим от глутена начин на живот


Всичко за глутена, глутеновата диета, заболяването целиакия и много други аспекти, свързани с пшеницата ще научите от книгата  на д-р Алесио Фасано* и Сузи Флахърти* „Свободни без глутен” на издателство” Асеневци”.
Д-р Фасано проучва влиянието на глутена върху човешкия организъм в продължение на десетилетия. Благодарение на неговата дейност става ясно, че целиакията и разстройствата, свързани с глутена, са сред най-разпространените генетични заболявания в света, засягащи деца и възрастни. При хората с целиакия глутенът предизвиква авто-имунна реакция, която може да доведе до пълно унищожаване на вилите – малките, наподобяващи пръсти власинки, покриващи тънкото черво.
Целиакията се наблюдава много по-често от диабет тип 1, кистозна фиброза и болест на Крон. Причината за това е, че никой не може напълно да асимилира не само глутена, но и близките до него секалин в ръжта и хордеин в ечемика.
Ако сте току-що диагностицирани с разстройство, свързано с глутена, ще ви се иска да прибавите към наръчниците си за безглутенов живот и тази книга "Свободни от глутен” Тя е ценен инструмент при борбата с непоносимостта към глутен.
--------
*Световноизвестният педиатър, гастроентеролог и изследовател Фасано е основател и директор на Центъра за изследване на целиакията в Масачузетската болница, първият център за изследване и лечение на целиакия, алергия към пшеница и чувствителност към глутен в САЩ.
Флахърти е ръководител комуникации към Центъра за изследване на целиакията в Масачузетската болница.

четвъртък, 25 октомври 2018 г.

Алберто Веделаго: „Бъдещето е на персонализираната ДРЕХА“


Maestro di Eleganza представи мултимедийна лекция на тема - “Модерният мъж: персоналният стил за успеха“


Мултимедийната лекция на тема: „Модерният мъж: персоналният стил за успеха“ на световноизвестния италиански дизайнер и стилист Алберто Веделаго се състоя снощи в артистичното пространство на бар-галерия „Каре-Арте“.
Организатор и модератор на събитието бе проф. д.н. Любомир Стойков, председател на Академията за мода, със съдействието на литературен клуб „Чети с нас“ и Калина Паскалева. Лекцията на Веделаго уважиха утвърдени и млади дизайнери, представители на медиите, на артистичните и бизнес среди, сред които: Саня Борисова, Есил Дюран, Вяра Георгиева, Ради Орцева, Диляна Матеева, Ирина Матов (Сърбия), Давид Стояновски (Македония) и др.
В своето експозе проф. Стойков подчерта, че благодарение на творци и стилисти като Алберто Веделаго, облеклото изпълнява своята свещена функция – да е удобно, да изпраща точното послание и да играе ролята на незаменим фактор за успеха – човешки и професионален.
По време на лекцията, посветена на връзката между персоналния стил и успеха, Maestro di Eleganza акцентира на въпроса как елегантността придава стойност на мъжа и му носи повече успех в личен и професионален план. Той подчерта, че бъдещето е в това всичко да е максимално персонализирано и, че може да бъдем елегантни без задължително да сме облечени с костюм, но е важно да избираме дрехите според това какви сме ние отвътре, защото под сакото стои едно човешко същество, което също трябва да е удовлетворено.
Веделаго акцентира още, че враг номер едно на елегантността е „старият гардероб“. Той обърна внимание и на някои проблеми, свързани с масовото производство, като ниското качество на изработка и на материите, които нерядко предизвикват алергии.  По думите му много хора си мислят, че поръчковата дреха е скъпа услуга, но това не е съвсем така. Понякога е еднакво или малко по-скъпо отколкото да отидем в хубав магазин, но разликата е
съществена. Той приведе различни примери от своята практика, като сподели, че дори има случаи на мъже, мотивирани да отслабнат, след като са усетили комфорта на дрехите, които изразяват тяхната личност. Модният корифей сподели също и конкретни съвети – „хапчета за елегантност“, които подробно е описал в първата си книга и обяви, че вече е готова и втората му книга, която предстои да бъде представена и в България съвместно с проф. Стойков.


Здравословните хедонисти са една пета от градското население у нас,сочи проучване на Birell


Те са физически и социално активни, в добра спортна форма

Ново поколение българи все по-често замества клубовете и баровете с вълнуващи и интересни начини за поддържане на добра физическа форма и на социален живот, докато се наслаждават на здравословна храна и напитка – здравословните хедонисти. Това посочва специално проучване на GfK, изготвено за България по поръчка на Birell, новият бранд бира без алкохол, който компанията Карлсберг България лансира у нас в началото на годината. Проучването се проведе онлайн сред градското население в България на възраст 18-55 години.
Будни, любознателни, приключенски настроени изследователи, които обичат да се учат с широко отворени очи и притежават целия този арсенал от качества, с които оцветяват живота си в най-ярките багри. Това са те – здравословните хедонисти. Активни личности, които постоянно търсят и откриват нови хоризонти, комбинират качествено свършената си работа със заслужено удоволствие и в него също са абсолютни професионалисти. Те са взискателни към себе си и винаги се стремят да постигнат по-добрата си версия.
Проучването на Birell показва, че 75% от градското население в страната твърди, че са физически активни. Най-популярната физическа активност в България са дългите разходки. След тях се нареждат фитнес тренировките, бягането, танците, колоезденето и плуването. Седемдесет и три процента от по-младата група здравословни хедонисти, участвали в проучването – на възраст 18-26 години – вярват в здравословния начин на живот, който не ги лишава от приятни преживявания. Почти половината от респондентите на възраст от 18 до 39 години казват, че проявяват интерес към спортни активности, които включват бягане или колоездене. Повече от 1/3 от всички интервюирани комбинират социалното общуване с поддържането на добра физическа форма – чудесен начин да практикуваш здравословен начин на живот в компанията на приятели.
Здравословните хедонисти приемат организираните спортни активности като подходяща възможност да срещнеш половинката си, особено при дейности на открито като туризъм, бягане или колоездене. Близо 60% от изследваната целева група твърдят, че именно по време на такива активности са срещнали човек, към когото са изпитали романтично увлечение.
Интересна тенденция, която проучването на Birell открива е, че 40% от здравословните хедонисти на възраст между 18 и 55 години смятат, че не е нужно да си употребил алкохол, за да се забавляваш, 49% от запитаните в тази група са жени.
Близо 60% от здравословните хедонисти в нашата страна вярват, че консумират по-здравословни храни и напитки от предходните поколения, а 64% твърдят, че спортуват редовно и повече от поколенията преди своето.
"Да се храним и живеем активно и здравословно вече е утвърдена тенденция и в България. Възходът на този нов начин на мислене може да се види най-вече в големите градове – по увеличаващия се брой ресторанти и кафенета за вегетариански и здравословни храни. Само в
нашия бизнес, през последната година ръстът на категорията „безалкохолни бири“ е повече от впечатляващ – 70% в обем и 87% в стойност. Доказателство за това е и нарастващата популярност у нас на събития от типа Legion Run, маратони и други масови спортни мероприятия на открито. Карлсберг България отговори на тях чрез лансирането на безалкохолната бира Birell, която
отговаря на новия начин на живот, активен и пълен с приключения, утоляващ жаждата и предоставящ свежест. Birell е за тези, които се определят като динамични личности, които постоянно търсят и откриват нови хоризонти, комбинират качествено свършената си работа със заслужено удоволствие“, казва Радостина Гарибска, бранд мениджър на Birell.