Translate

събота, 15 декември 2018 г.

Глад за кадри на фона на 330 хил. демотивирани българи, които твърдят, че за тях няма подходяща работа на пазара на труда у нас


53% от тях са само с основно образование, а 10% имат висше, сочат данните от изследване на агенция “Тренд”

Тези цифри идват въпреки огромния глад за кадри, който много бизнеси изпитват, стана ясно по време на второто издание на форума “Битката за талантите” на b2b Media.
Събитието откри Зорница Русинова, заместник-министър на труда и социалната политика. Тя сподели, че всички в HR сектора говорят за нарастващ глад на кадри, докато безработицата в страната пада с всяка следваща година при 5% за 2018г. Според нея работодателите трябва да започнат да говорят със скрития пазар – младежите, нежелаещите да работят, хората със здравословни проблеми. Работното място не е просто длъжностна характеристика, а цялостна мотивация за работа в дадена компания. Тя обърна внимание, че последните години държавата работи за облекчаване на проблемите в сектора за набиране на работна ръка и призова към сътрудничество между институциите и частните компании.
Катя Димитрова, основател и управляващ партньор в Interpartners Communications Group, и Светлозар Петров, изпълнителен директор на JobTiger, акцентираха върху същността на работодателската марка и важността й в привличането и запазването на необходимите за растежа на компанията таланти. Изграждането и управлението на работодателска марка включва разнообразни дейности като подобряване на преживяването на служителите и работа с отхвърлените кандидати. В сърцевината на всяка добра работодателска марка стои автентичната история, създадена от хора за хора. При стартиране на стратегия за управление на работодателска марка, трябва да се направят проучвания, да се зададат измерители за ефективност и да се внасят подобрения в процеса на работа. Компаниите не бива да се страхуват от негативните коментари оф и онлайн, а да продължават да комуникират с външни и вътрешни публики, знаейки на кого точно говорят. В основата на привличането на таланти е изграждането на доверие, за което е нужен диалог и търпение. Лекторите споделиха, че изграждането и управлението на работодателска марка е дългосрочен процес, а не еднократна кампания, който има реалният капацитет да промотира компанията и нейните силни страни.
Детелина Смилкова, председател на Българската асоциация за управление на хора, акцентира, че креативността е това, което променя играта в битката за таланти. Според нея до 2025 г. работното място ще бъде навсякъде. Бизнес светът се променя и мениджмънта и HR специалистите трябва да се адаптират. Няма точна рецепта за успех. Работодателите трябва да чуят кандидатите и настоящите служители, а не само да слушат. Тя сподели девет начина за задържане на талантите, някои от които са признанието, обратната връзка, силното лидерство и характерната култура.
Във форума с презентации участваха д-р Ваня Бабанин, консултант по управление на репутация и брандове, Деян Василев, създател на MoitePariConsult и Кредитланд,
Мария Гергова Бенгтсон, изпълнителен директор на United Partners и председател на БАПРА, Елена Матеева, директор Комуникационни стратегии и КСО, Sopharma AD, Максим Бехар, главен изпълнителен директор, M3 Communications Group, Inc. и др.
Евелина Славкова, социолог и съосновател на "Тренд", представи извадка от проучване на темата „Демотивираните българи“. Според посочените данни 330 хил. от българите са демотивирани, като 53% от тях са само с основно образование, а 10% имат висше. По-големият процент живеят в села, 40%, а 10% живеят в градове. 20% от тях са без работа от 5 или повече години, което прави връщането им на пазара на труда още по-трудно. Като основен мотив да не си търсят работа 46% от респондентите посочват, че „няма работа за мен“. Относно източника на работа 52% вярват, че държавата трябва да им осигури работно място, докато 42% посочват, че те самите са длъжни да си намерят работа. Като основен мотив за започване на работа, подкрепен с 53% от респондентите, е високо заплащане, работата да донася достатъчно доходи и нежеланието на хората да работят без пари. В допълнение, г-жа Славкова сподели мнение, че не си намират работа тези хора, които не искат да работят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар