Translate

неделя, 3 юни 2018 г.

Д-р Джихан Абазович дава надежда за Любчо



С помощта на фондация „Докосни щастието” и столичната клиника „Имани”.
Цяла България познава Любчо, слънчевото момче с нерадостна съдба още от раждането си. На 8 март 2002 година пиян шофьор убива на тротоара баща му и бременната му  в осмия месец майка. Лекарите успяват да спасят бебето, но то е с тежка форма на церебрална парализа от липса на кислород, заради скъсана пъпна връв.
Бабата на Любчо – Саня Христова, вече 16 години неуморно се грижи за единствения си внук и всеотдайно търси терапии за подобрение на здравето му. Той всеки ден ходи по два часа на рехабилитация след часовете в училище, за допълнителни уроци  учители идват у тях и е претърпял повече хирургически интервенции, отколкото годините, на които е. В клиника в Москва е преминал няколко курса на процедури със стволови клетки без видим резултат, ходил е на раздвижване с локомат в Полша, на рехабилитация в Словакия, плува … Но все още ходи трудно, не може да се облича и съблича сам.
Надеждата за ново качество на живот на Любчо идва от столичната клиника „Имани”  и фондация „Докосни щастието” на Теодора Игнатова. В холистичното медицинско заведение гост-лекар е светилото в европейската регенеративна медицина д-р Джихан Абазович. С прилагането на различни процедури, при които се използва собствената кръв, плазма или костен мозък на пациента, той възвърна пъргавостта на краката на световната шампионка по висок скок, легендарната атлетка Йорданка Благоева, помогна на народната певица Валя Балканска и на десетки не толкова именити пациенти. 
Каква е същността на терапията, която помага при двигателни проблеми, стари и нови травми, чието име на пръв поглед звучи като бургер - BMAC therapy?
Бимак терапията е  неинвазивна амбулаторна процедура, при която се взима костен мозък от пациента, без той да се залежава в болница.
Процедурата е известна като терапия със стволови клетки, защото костният мозък съдържа стволови клетки, които могат да образуват нови клетки като кост, хрущял и мускул. За събиране на костния мозък се използва специална игла. Тази игла е в състояние да събере висока концентрация на стволови клетки от костния мозък на пациента. Новоконцентрираните стволови клетки след това се инжектират в проблемната област, за да стимулират регенерацията на клетките.
Основните предимства на тази регенеративна терапия са:  намаляване на болката, лекува хронични наранявания, алтернатива е  на хирургическата интервенция, елиминира нуждата от дългосрочно лечение,  с нея възстановяването на стари травми също е успешно.
Колко време отнема да се почувства резултат?  Повечето пациенти наблюдават подобрение в рамките на 2-6 седмици, понякога по-рано, но времето  варира според човека. Резултатът е намаляване на болката,  увеличаване на здравината и стабилността. Най-често е необходима само една процедура, за да се усетят положителни резултати, но някои пациенти имат  нужда от втора или трета инжекция.
В България един млад мъж вече проходи, благодарение на Бимак терапията, която д-р Абазович му е приложил в белградска клиника.  Престоят там е не по-дълъг от 3 дни.
31-годишният Георги Георгиев от Видин разказва:
-Прибирах се към къщи, подхлъзнах сена моста на Владайската река, вървейки към Овча купел и се свестих във водата. Там усетих, че нещо не е наред. Не знам как успях да се измъкна от реката с ръце, с лакти. Извиках няколко пъти, хора ми се притекоха на помощ , обадиха се за линейка и попаднах в „Пирогов”.
Там ме подмятаха и хвърляха – буквално. И ми заявиха „Операция!”. Нищо не ми казваха – нито какво ще ми правят, нито какъв може да е изходът. Чак след това ми обясниха , че са ме стабилизирали и до една година ще се оправя. Снимките показаха счупен прешлен и травма по-долу, на мястото, където съм паднал. Засегнати са нерви, но не е пострадал гръбначния мозък.  Бил съм на милиметър . Дори проф. Габровски беше казал, че съм говорил с Господ.
От тогава ходя на рехабилитация всеки месец, тренирам най-малко по два часа дневно, но по нашите санаториуми нямах напредък, независимо от усилията ми.
Преди процедурата, която ми направиха в Сърбия на моя рожден ден – 13 ноември 2017 година, можех да ходя едва-едва, но гръбнакът ми не беше стабилен, клатех се и не издържах дълго прав. Да е жив и здрав братовчед ми Михаил Благоев, който ме изпрати при д-р Джихан Абазович.
Самата процедура не боли – с упойка ми взеха стволови клетки от тазобедрената става, казаха, че ще ги  концентрират в специален апарат и ще ги върнат обратно в тялото ми на болното място.   Това правят при всяка от необходимите терапии.  Досега са ми правили три. Първите няколко дни усещам дискомфорт. Осезаемият резултат идва след 30-40 дни. Ходенето ми от ден на ден е все по-добре. Дори днес за първи път в клиника „Имани”, изкачих стълбите. Е, с помощ, де.  Но напредъкът е видим.
С проходилка ходя доста добре, изправям се с патерица, но тук идва страхът. Необясним е. Гръбнакът вече не ми се усуква, но се притеснявам да се опра само на патерицата и да тръгна.
Продължавам да ходя на рехабилитации в "Свети Мина"  във Вършец. Там моите братя по съдба направо се чудят на резултатите ми. Лекарите – също, но си остават скептични. Намеренията ми, обаче, са да отида на рехабилитация в Гамзиградска баня в Сърбия. Там процедурите са по 12 на ден.  И не е баснословно скъпо – по 28 евро на ден, заедно с храната.
Имам видеа с първите и със сегашните ми крачки с проходилката. Един непрофесионалист не може да види фрапиращата разлика. Моето тяло я усеща, краката ми са по-уверени, дори на последното клипче се пускам и вървя без опора за кратко.
Дали ще повторя терапията след 6 месеца или след година зависи от напредъка ми. Преди Бимак терапията (BMAC therapy) само се изправях на проходилката и рухвах. Сега изминавам над 100 метра. На почивки.
Бимак терапията е бъдещето.  С нея човек може за избегне операцията”, завърши разказа си Георги.
При разговора с бабата на Любчо д-р Абазович подчерта, че промяна при Любчо ще има във фината моторика, в прецизността на движенията, в баланса на ходенето, в мозъчната активност и че в клона на клиниката в Нови сад постигат отлични резултати при рехабилитация на деца с церебрална парализа и дори една от лекарките има момче с такъв здравословен проблем.  При него Бимак терапията дава много добър ефект. 

Маги Гигова

Няма коментари:

Публикуване на коментар