Translate

понеделник, 29 януари 2018 г.

Ангажираността на служителите в България за 2017 г. достига най-високите си нива от 11 години насам



Aon продължава да изследва компании от различни сектори и индустрии по цял свят и да потвърждава факта, че ангажираността на служителите във всяка компания играе ключова роля за нейния успех. Когато компаниите успяват да увеличат дела на ангажираните служители, те се радват на по-малко отсъствия от страна на работещите, по-качествено свършена работа, по-удовлетворени клиенти и не на последно място по-добри финансови резултати. През 2017 г. в проучването се включиха общо 56 компании, разпределени в повече от 10 индустрии. Над 13 500 служители дадоха своето мнение за работата си и за своя работодател, а над 300 топ мениджъри оцениха компаниите, които ръководят в България.
За 2017 г. най-ниските нива на ангажираност се наблюдават при служителите между 25 и 29 години, докато най-младите (до 25 години) са най-ангажирани с резултат от 81%. Тяхното желание да се докажат в работата си се допълва от усилията, които полагат работодателите да отговорят на техните високи очаквания. Един от аспектите, които най-много вълнува младите служители, е възможността да учат на работното място, но само 60% от запитаните споделят, че техният работодател им предоставя възможност да участват в различни проекти и да трупат знания и умения.
Тази година се отличава с най-високия процент на ангажираност в цялата 11-годишна история


на проучването в България. Нараства с 3% спрямо 2016 г. и за 2017 г. достига 68%. Според методологията на Aon тези високи нива на ангажираност означават, че служителите препоръчват компанията като добър работодател, не търсят други възможности на пазара на труда и влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.

Най-ангажирани и тази година продължават да бъдат служителите от ИТ сектора, заедно с фармацевтичните компании и сектор Транспорт и Логистика.
 Над 78% от работещите в тези три сектора споделят, че техният работодател има отлична репутация в обществото и са по-склонни да я препоръчват като добро място за работа. Това са секторите, в които служителите се чувстват значително по-свободни сами да управляват и да определят начините, по които да изпълнят зададените им задачи.
Секторът за Аутсорсинг услуги в България и тази година заема една от последните позиции по отношение ангажираност на служителите. За 2017 г. спада драстично процентът на служителите в този сектор, които биха препоръчали своя работодател на близки и познати, които търсят работа. Тази година не повече от 29% от всички 2765 изследвани служители казват, че тяхната компания е добро място за работа, в сравнение с миналата година, когато този процент е бил 58%. В същото време само 36% от работещите в сектора мислят, че техният работодател успява да задържи талантите си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар