Translate

сряда, 6 декември 2017 г.

Недялко Йорданов изненадва своите почитатели с двойна премиера на мемоарна книга и филм



Той поставя началото на трилогия, в която събира всички свои ученически и студентски дневници. Първият том "Някога, някога... Дневници. I част. 23 юни 1956 - 31 януари 1959 г." вече е на пазара.
Официалнана премиера ще бъде на 16 декември в столицата. Поетът ще представи още мемоарната си книга „Моят Радой“, стихосбирката „Мрън-мрън“ и петия си документален автобиографичен филм „Не си отивай, мой живот“, сниман за тв „Скат“.
Премиерният том „Някога, някога. Дневници. I част“ обхваща пълния текст на три тетрадки на 16-19-годишния Недялко Йорданов. Те са изпълнени с най-интимните му мисли и чудесните му ранни творби. Авторът ни пренася като с машина на времето в средата на ХХ век и този филм съвсем не е черно-бял. Героите, емоциите, случките са толкова наситени, пъстри, болезнени или щастливи, че всичко се оцветява от искреността на прекрасните чисти момчешки думи, написани с таланта на голям творец.
Много от стихотворенията, които са се родили на страниците на тези дневници, не са били публикувани до сега и за пръв път ще стигнат до читателите. Книгата е изпълнена и с много снимки от албумите на поета.
Недялко Йорданов, на премиерата на филма „Не си отивай, мой живот” с режисьор Мартина Чачевска, ще изпълни и някои от най-новите си творби под акомпанимента на Хайгашод Агасян.
„Не си отивай, мой живот“ е последната част от автобиографичната ми документална филмова поредица с общо заглавие „Още ме има, още съм жив“, която обхаща целия ми живот – от детството до ден днешен – сподели авторът. – В новия филм се разказва за годините от 2000-та до днес – за лични неща, за семейството ми – за смъртта на моята майка, за раждането на внуците ми, за двамата ми синове. Също така за моето творчество, за рециталите ми у нас и в чужбина, за юбилейните концерти в НДК – по повод 60-я, 70-я и 75-я ми рождени дни. Филмът е и в памет на починалите ми приятели – творци – Радой Ралин, Валери Петров, Тодор Колев, Ивайло Петров и много други – над двайсет близки мои хора и големи автори и артисти, които вече ги няма.“



Няма коментари:

Публикуване на коментар