петък, 20 октомври 2017 г.

„dm топ 10“: Все повече българки се доверяват и на марките на компанията и много високо ценят съотношението цена-качество при тях

Спирала за мигли и иновативна боя за коса оглавяват годишната класация
Козметични продукти заемат 8 от 10-те челни позиции



dm е лидер в сектора на търговията с дрогерийни стоки със 71 магазина в 25 града в страната. Като „дрогерийни“ се определят стоки за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, био храни и други.
В магазините на dm България хората могат да намерят огромен асортимент от козметични продукти за коса, лице и тяло; декоративна козметика; перилни и почистващи препарати; бебешки продукти; пасти за зъби; натурална козметика, храни и препарати за домашните любимци, био храни от утвърдени и сертифицирани производители; хранителни добавки и други.

Данните на dm България показват, че клиенти на веригата са най-често дамите. Това се потвърждава и от данните на класацията „dm топ 10“, в която присъстват основно продукти за
дамската аудитория. Наблюденията на компанията са, че постепенно се увеличава делът на господата, пазаруващи дрогерийни стоки, което е възможно да доведе до промяна в търсенето на дрогерийни стоки.
Новото издание на класацията „dm топ 10“ недвусмислено показва, че българката най-много държи на перфектния си външен вид и е склонна да експериментира с иновативни и специализирани продукти за красота. В нея осем от десетте най-търсени продукта за последната финансова година (01 октомври 2016 г. – 30 септември 2017 г.) са козметични, а останалите два са за грижа за бебето и перилни препарати.
През изминалата година жените най-често са купували спирали за мега обем и дължина на миглите и спрей бои за коса ( супер иновативна), която не е познатата комбинация от оцветител и активатор. Най-търсеният цвят е „Тъмно кафяво“ - осигуряващ мигновено покриване на изсветлелите корени. С негова помощ, дори и при неочаквана покана за среща, дамите ще изглеждат като току-що излезли от фризьорския салон.
Тези два продукти оглавяват първите места в класацията „dm топ 10“.
Трето място в класацията заемат шампоаните. Четвъртата позиция се държи от продуктите за красота на лицето - гримове и кремове като победител в нея е фон дьо тен, подчертаващ блясъкът на тена, за да изглежда кожата на лицето по-свежа и сияйна. Друго негово предимство е, че предпазва кожата от атмосферните влияния.
На пето място в класацията се нареждат ампулите с лифтинг ефект, собствената марка на dm Balea, в  категорията „Основна грижа за лице“. Присъствието на тези ампули в класацията е показателно за растящия интерес към продукти за специализирана грижа като ампули, филъри и флуиди. С тях дамите могат да имат свежа и опъната кожа без да се налага да ходят на процедури в специализирани студия. А дори и да не знаят как да използват тези продукти, винаги могат да се възползват от компетентните съвети на консултантите в магазините на dm.
Фактът, че победителят в категорията Основна грижа за лице“. е от собствен бранд на dm, показва че все повече българки се доверяват и на марките на компанията и много високо ценят съотношението цена-качество при тях. Те се произвеждат основно в Германия и преобладаващо са в средния ценови клас, като в същото време качеството им е много високо. То се следи в Германия от независими сертификационни институти, които редовно тестват продуктите.
Групата на продуктите за красота се допълва от гланц за устни с матов ефект и козметични продукти за лична хигиена като пасти за зъби, дезодоранти и шампоани.
Рейтингът „dm топ 10“ може да се счита за показателен за пазара, тъй като e базиран на данните за оборота от продажбата на над 25 милиона продукта за последната финансова година. 


Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 
2016/2017 по количество

Позиция по показател оборот Категория Описание на най-продавания продукт от категорията Ценови диапазон
1 Грим за очи Спирала за мигли 14-16 лв.
2 Бои за коса Спрей-боя, цвят „Тъмно кафяв“ 12-14 лв.
3 Шампоани Дамски шампоан, 400 мл 8-10 лв.
4 Грим за лице Фон дьо тен 11-13 лв.
5 Основна грижа за лице Ампули с лифтинг ефект 7-9 лв.
6 Грижа за зъбите Паста за зъби, 75 мл 6-8 лв.
7 Пелени Пелени Maxi, пакет 126 броя 40-42 лв.
8 Червила и гланцове Гланц за устни, матов ефект 4-6 лв.
9 Део Дезодорант, 35 мл 1-3 лв.
10 Перилни препарати Течен перилен препарат, 3,65 л 20-22 лв.




Няма коментари:

Публикуване на коментар