Translate

вторник, 29 ноември 2016 г.

Интерактивната изложба на National Geographic „Марс отблизо“ – продължава до 2





За седмица близо 2000 души я посетиха за да научат повече за Червената планета.
Интерактивната изложба „МАРС отблизо“ е част от глобален проект на National Geographic. Поводът е премиерата на телевизионната продукция „МАРС”, която се излъчва по канала всяка неделя. Тя е определена от критиците като „невероятно“, „интригуващо“, „сериозно развлечение“.
Световното телевизионно събитие „МАРС“ на National Geographic, чиято премиера бе излъчена на 13 ноември, достигна до над 15,5 милиона зрители по света.
Сред уникалните експонати на изложбата „МАРС отблизо“ са българската разработка на космическата апаратура „Люлин-МО“, за измерване на параметрите на йонизиращата космическа радиация по пътя до Марс, и мостри на български лиофилизирани (космически) храни, предоставени от Института за космически изследвания и технологии към Българската академия на науките.
С помощта на очила за виртуална реалност и специално разработено от National Geographic VR съдържание, посетителите на изложбаа могат да изживеят виртуално кацане на Червената планета. За спомен от „разходката до Марс“, до момента над 500 гости на изложбата си тръгнаха със своя фотография в астронавтски костюм на марсиански пейзаж.
В първите дни на изложбата „Марс отблизо“, за първи път у нас бе представен анти-гравитационен тренажор, разработка на НАСА. Благодарение на него и комплект за виртуална реалност, близо 400 желаещи успяха да изпитат усещане, максимално близко до това, което биха усетили ако се движат по повърхността на Марс. Тренажорът създава налягане, което кара човек да усеща теглото си да намалява и така пресъздава чувството за намалена гравитация.
Освен телевизионната продукция, част от проекта са ексклузивни теми за Марс в списанията National Geographic и National Geographic KIDS, както и творчески работилници за деца в детски научен център „Музейко“, които продължават до 18 декември.

Няма коментари:

Публикуване на коментар