Translate

сряда, 19 октомври 2016 г.

Класацията „dm топ 10“: Най-често купуваните дрогерийни стоки от българите са шампоани, боя за коса и паста за зъби



Класацията може да се счита за показателен за пазара, тъй като e базирана на продажбите на
Анна Драганова и Евелина Великова
над 20 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2015 г. – 30 септември 2016 г.). 
Най-широко застъпени в класацията са продукти за личната хигиена като шампоани, пасти за зъби, душ гелове и др., които заемат 5 от 10-те топ позиции.
Козметиката е представена от боя за коса, грим за очи и лакове и продукти „Грижа за ноктите“.
Продуктите от рода на грим за очи, лак за нокти и бебешки кърпички изместват дамските превръзки, бебешките пюрета и кремовете за лице в новото издание на „dm топ 10“.
Най-често купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон 1-6 лева.Най-сериозни суми обаче харчат дамите за гримове - 9-15 лева и за  бои за коса. Победителят в тази категория е цвят „Много светло рус“ на цена 3-5 лева.
Статистиката на dm България показват, че дамите пазаруват предимно в
*дрогериите dm, но нараства постепенно и делът на господата. 
Най-новите продуктови линии за dm са био и натуралните продукти.
Развитието им е в отговор на все по-голямото търсене от страна на хората, които искат да живеят по-здравословно.
Тази европейска тенденция е факт и за нашата страна, което означава не само промяна  в навиците на хранене и търсенето на храни с доказан биологичен произход, но и по-добра грижа за тялото чрез използването на натурална козметика и стремеж за опазване на околната среда чрез употребата на щадящи природата препарати.
В 64-те магазина на dm България, в 24-те града в страната, присъстват около 270 био и натурални продукта. Сред тях са сокове; напитки от ориз, кокос, овес, спелта и други; био мляко, чай, ядки, захар, оцет, брашна, ориз, паста, сосове, пастети, зърнени закуски, плодови пюрета, кафе, шоколад и така нататък. 
Предлагат се и над 100 био бебешки пюрета. Над 50% от тях са от собствените марки на концерна dmBio и babylove. dm България предлага и над 220 продукта натурална козметика. Те са както от собствената марка на компанията alverde, така и от най-реномираните европейски производители на козметични продукти.
При представянето на данните от новото издание на класацията „dm топ 10“ Евелина Великова, прокурист на dm България, заяви: „Като лидер на пазара на дрогерийни стоки в България ние разполагаме с много информация за търсенето на българите. Целта на класацията е на базата на опита и предпочитанията на клиентите ни, да помогне на всеки да се ориентира по-лесно в разнообразието от над 14 000 дрогерийни стоки, които предлагаме в нашите магазини.“
Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2015/2016 г. по количество

Позиция по брой продадени артикули
Категория
Описание на най-продавания продукт от категорията
Средна цена
1
Шампоани
Шампоан с плодов аромат, 500 мл.
2-3 лв.
2
Бои за коса
Боя коса, цвят „Много светло рус“
3-5 лв.
3
Устна хигиена, пасти за зъби
Паста за зъби, 75 мл.
5-6 лв.
4
Грим за очи: спирали, моливи, сенки
Спирала за ветрилообразни мигли
9-15 лв.
5
Дезодоранти
Аерозолен дезодорант, 150 мл.
4-6 лв.
6
Душ-Гелове
Крем душ-гел с аромат на кокос и ванилия, 300мл
2-3 лв.
7
Бебешки кърпички
Бебешки влажни кърпички, пакет 20 броя
около 1 лв.
8
Лакове и грижа за ноктите
Лак за нокти, безцветен
около 2 лв.
9
Сапуни твърди
Крем-сапун за чувствителна кожа Sensitive, 150 гр.
около 1 лв
10
Готови напитки
Минерална вода
под 1 лв.

-----------
*Като „дрогерийни“ се определят продукти за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, за здравословен начин на живот като био храни, натурална козметика, хранителни добавки и други.

Няма коментари:

Публикуване на коментар