Translate

вторник, 18 октомври 2016 г.

НПО с нова електронна платформа – „Здравен отзив”



Целта на платформата е да се подобри качеството на оказваната медицинска помощ у нас и
удовлетвореността на пациентите. Новата електронна платформа – „Здравен отзив" (www.zdravenotziv.bg) е дело на Националната пациентска организация (НПО).
Пациентите ще могат да подават сигнали онлайн, при съмнения за грешки или нарушения на правилата при лечението им, които ще бъдат разглеждани от експертите на НПО и насочвани към съответните институции, имащи отношение към поставените проблеми, след.
При постъпване на даден пациентски сигнал той ще бъде пренасочван по компетентност към съответната институция, като всеки потребител на платформата ще има възможност да следи статуса по своя случай в персонален профил в сайта. Едва след приключване на проверката случаят ще става публично видим за всички, но без конкретни данни за подателя, обясни д-р Станимир Хасърджиев, председател на НПО.
В платформата анонимни сигнали няма да се приемат/разглеждат.
Освен жалби в сайта ще се качват и положителни отзиви на пациентите към лекари и болници.
От началото на 2014 г. до момента в НПО са постъпили общо 13 523 сигнала от пациенти.
2503 са за неудовлетвореност от полученото медицинско обслужване, 470 за пропуски в лечебно-диагностичния процес, 272 за поискано доплащане за лечението им, 390 за отказан достъп до лечение, а 250 – достъп до лекарства.

Няма коментари:

Публикуване на коментар