Служителите на 25
на сто от най-големите работодатели и рекламодатели в България даряват по
ведомост
Подкрепа от висшия мениджмънт в компанията, легитимни благотворителни
каузи, добра
обратна връзка за постигнатото и пълна прозрачност – това са
условията да функционира успешно дарителството от работното място.
Около това становище се обединиха представителите на Виваком, Мобилтел,
Инвестбанк, Аурубис, Кока Кола, Ситибанк, Овъргаз, Софарма и останалите
компании, които участваха в представяне на социологическо проучване за
практиките на дарителството от работното място сред 100-те български фирми с
най-голяма печалба през 2014 г. В дискусията участие взеха и представители на
Американската търговска камара, Глобалния договор на ООН и Българската
минно-геоложка камара.
Данните от социологическо проучването на Junction Bulgaria, по поръчка
на Фондация “Помощ за благотворителността в България” (ФПББ), за периода ноември 2015 - февруари 2016 г., сред
38 от най-големите работодатели и рекламодатели, сочат:
- за 2/3 от тези компании дарителството от работното място е устойчива
практика -25% даряват средства всеки месец (дарителство по ведомост),
38,9% - повече от два пъти годишно, а 16,7 на сто – два пъти годишно на
специални
събития;
-85% от фирмите, в които има дарителска практика, допълват събраните от
служителите суми
-едва 24 на сто от най-големите работодатели и рекламодатели в България
нямат вътрешна система за регулярно дарителство.
За международните компании благотворителността е неотменен елемент от
корпоративните практики, но има и много български предприятия, в които
дарителството от работото място е възникнало като част от тяхната вътрешна
култура, отбеляза Стоян Михайлов, социолог от Junction Bulgaria.
-Ако 1 % от всички работещи хора в България даряват по 10 лв. месечно,
за една година биха се събрали 3 500 000 лв. за добри каузи. Дарителството от
работното място е въпрос на добър механизъм, но в основата си е лично и
емоционално и отговаря на вътрешната ни потребност да помагаме на болни колеги
или пък болни деца, но и не толкова спешни каузи, които отговарят на желанието
на всеки да чува добри новини, да вижда развиващи се хора, които успяват с
таланта и с образованието си, не само хора, чиито животи спасяваме каза Елица
Баракова, изпълнителен директор на ФПББ.
------
Преди 15 години Фондация „Помощ за благотворителността в България”
въведе за първи път в България механизма за дарителство по ведомост. Оттогава
той е използван от повече от 102 компании в полза на над 70 благотворителни
каузи. Само през миналата година близо половин милион лева са събрани и чрез
дарителство по ведомост.
Няма коментари:
Публикуване на коментар