-НЗОК не е съгласна да се предвидят допълнителни 62 млн. лева за направления,
изследвания и образна диагностика от резерва и;
-Не може да се сключи НРД 2016 - на основата на проекти на нормативни актове, които не са влезли в сила;
-Няма обнародвани нормативни документи, свързани с Националната
здравна карта, Наредбата за критериите и реда за избор на лечебни заведения за
болнична помощ, с които НЗОК сключва договори, Наредбата за достъпа до
медицинска помощ и др.;
-Съществува “тотална неяснота“ как ще се прилагат правилата
за комплексност на лечение;
-Според чл. 351 от проекта за НРД 2016 година лечебните
заведения за болнична помощ ще получават както и досега годишни лимити за
дейността си, разделена по месеци;
-Ако болница надхвърли седмичния си лимит, РЗОК ще извършва
проверка на лечебното заведение, а то ще е задължено да формира листи на
чакащи, независимо дали болните са с диагнози от основния, или от допълнителния
пакет;
-Дейността по специалността УНГ и достъпността на пациентите
до тази помощ се намалява със 70%;
-С чл. 410 се въвеждат финансови санкции за лечебните
заведения при установена неудовлетвореност на пациентите. Удовлетвореността ще
се измерва, чрез телефонна анкета от социологическа агенция, сред 3 до 5% от
пациентите на лечебните заведения;
-Не са обнародвани измененията и допълненията на Наредбата
за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ;
-Предвижда се лекарите да изписват 100% реимбурсираните от
НЗОК лекарствата по международно непатентно наименование (INN) ) т. е. по молекули, а не по търговски марки. А в аптеката фармацевтът ще решава дали да
ги отпусне или да даде по-евтин или най-евтиният медикамент в същата група лекарства, което
представлява пълно незачитане на лекарската професия и компетентност.
-Необходимо е технологично време, за да се напасне системата, което НРД 2016 не дава.
Няма коментари:
Публикуване на коментар