Translate

неделя, 30 август 2015 г.

За да бъде добър един спешен център и да обслужва повече неотложни случаи, трябва да бъде с най-високото трето ниво на компетентност



Според разписания проект на стандарт това означава, че може да извършва дейности по всички медицински специалности (вкл. пластична хирургия, инвазивна кардиология,
хемодиализа, токсикология и клинична патология), да разполага с необходимата за целта апаратура, да работи денонощно и да има поне шестима специалисти по спешна медицина, анестезиология или интензивно лечение. На щат в спешното отделения трябва да работят минимум 12 лекари, а още 16 трябва да са на 24-часово разположение за консултации. Поне два от екипите трябва да са на непрекъснат денонощен график, а самият център - да осигурява спешна терапия на поне 12 души едновременно (т.е. да разполага с минимум 12 поста за преглед) и да има капацитета да обслужва над 10 хил. души годишно. Отделно са разписани и изискванията, на които трябва да отговарят всички помещения в спешния център (от чакалнята до операционната и шокова зала), включително апартура, брой на кислородните апарати, осветление и приток на въздух. От центровете с по-ниската втора компетентност се очаква да отговарят на по-ниски критерии за броя на лекарите и помещенията, но без компромиси по отношение на спешната дейност. Не са длъжни да имат специалисти по инвазивна кардиология, клинична токсикология, психология, очни и УНГ болести, но не могат да минат без денонощна операционна зала и капацитет за диагностика и лечение на състояния в областта на неврохирургията (заболявания на централната нервна система, гръбначния стълб и периферните нерви). Отделно трябва да осигуряват достъп до структури или специалисти по клинична патология и съдебна медицина. Освен това всички центрове за спешна медицинска помощ, независимо от компетентността, трябва да разполагат с филиали по места, които да поемат отдалечените от централата случаи, административно-стопанска част (сгради, линейки, апаратура, складове, архив и прочие) и Районна координационна централа, която да поема цялата организационната и диспечерска дейност. По всяка вероятност обажданията на телефон 112 за медицинска помощ, ще се прехвърлят към координационните централи за по-адекватно организиране на необходимия транспорт. Само болници, чиито спешни отделения са с с най-високото трето ниво на компетентност, имат право да осъществяват дейности по обучение и квалификация на висш и среден медицински персонал.

Стандартът включва изисквания към персонала, апаратурата, структурите и дейностите, които са свързани със събирането на информация, за да бъде измерено качеството на медицинската дейност. Системата от индикатори се основава на различните компоненти като достъп, своевременност, ефективност, ефикасност, безопасност. Сред изискванията за събиране на нужната информация е болниците да разполагат със статистик на трудов договор или да имат договор за статистически услуги с външен изпълнител, който да събира нужната за оценяването информация. При определянето на качеството ще се взима под внимание също така броят на основателните жалби от страна на пациентите, който пък от своя страна може да оказва влияние върху промени в нивото на компетенция на лечебното заведение или прекратяване на договор със здравната каса .



Снимка: Razloginfo.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар