Translate

вторник, 30 юни 2015 г.

Как да живея с 37 лева?



Петър Москов може и да е министър, но да не забравя, че е лекар

Аз съм жена на 74 години. Завършила съм само средно образование през 50-те години на миналия век. Искам да задам няколко въпроса: Какво е Хипократова клетва? В кой ВУЗ се полага? Кой я изпълнява?

През 2005 г. се явих на ТЕЛК. Тогава имах само диабет, стенокардия, пиелоне-фрит, епилепсия и глаукома. Заради глаукомата от ТЕЛК-Варна ми дадоха 88,99% инвалидност. Сега, през март, се наложи да отида в Сливен вече за паркинсон, за инсулта, който прекарах през август 2014 г., и заради пораженията от 20-годишния диабет.

В Сливен бяха много „любезни" с мен. Даже не ми погледнаха документацията, но попитаха защо съм на инвалидна количка и защо от Варна са ми дали толкова висок процент инвалидност. Чак се зачудих дали докато съм чакала пред кабинета, не съм си го написала сама този процент. В Сливен все пак ми дадоха 100% инвалидност без чужда помощ и 31,08 лева.

Мисля, че този процент -100, не е толкова важен, тъй като това, което получавам, е обидно. Това ли е реформата на д-р Москов? Той може и да е министър, но да не забравя, че преди всичко е лекар.

Сега ще ви напиша и една проста аритметика за приходите и разходите ми за един месец. За прослужени 36 г. и 6 месеца взимам 184,69 лв. Защото съм вдовица от 1994

г. - 72,34 лв. Като се прибавят и парите от ТЕЛК, стават 288,11 лв. Платила съм за памперси и тест ленти 68 лв. Токът ми е 92,11 лв. Водата ми е 10,20, телефонът - 7,81. Така за храна ми остават 37 лева.

Написах всичко това не да се оплаквам и да бъда съжалявана, а с надеждата да го прочетат млади хора и да си направят сметката дали си заслужава да остават в България, където са обречени на живот в мизерия.

Йонка ДИНБВА, Нова Загора
В."Ретро"

Няма коментари:

Публикуване на коментар