Translate

вторник, 10 март 2015 г.

Бойко Борисов: Кой управлява Борисов ли? Аз съм неуправляем



Винаги пред моите колеги и от ГЕРБ, и от Реформаторския блок, с които сме говорили честно, съм казал, че политиците, премиерът, министрите носят отговорност за службите и за това
какво правят те. Оттук нататък има орган - прокуратура, който разследва, ако има някой да нарушава закона. Затова за мен беше голяма изненада, че точно вчера министър Вучков постъпи по този начин демонстративно даде оставка, която около 5 секунди съм я бавил, докато напиша „Да". Считам, че това е изключително некоректен акт към мен и към правителството във вчерашния ден. И както виждате, в днешния ден в средствата за масова информация нито има акцент какво сме постигнали с директора на ФБР и с президента. Темата беше изместена изцяло от акта на Вучков с цялото ми уважение към него - работил е абсолютно комфортно през тези три месеца. И съм му казал, като ми дадете достатъчно мотиви, аргументи, в сегашното положение на държавата няма свещени крави, нито личности, които могат да застрашават стабилността. Какво значи личността на Вучков или на Писанчев, или на Лазаров? На базата на това да останат на даден пост да се тресе държавата или да се превръща в политическа криза.
Искам да се обърна към нашите партньори в двустранната коалиция с РБ и подкрепящите ни Патриотичен фронт и АБВ. Некоректно към ГЕРБ е това, че вие във важните гласувания не бяхте в залата и създадохте усещането, че ДПС подкрепя ГЕРБ. Аз съм коректен човек, благодарил съм винаги, когато са постъпвали държавно. За мен това е политическа култура, да оцениш, когато някой ти е помогнал в труден момент. Защото уважаеми колеги, ако не беше минал плоският данък, ако беше паднал плоският данък, както Миков беше предложил, ГЕРБ нямаше да остане в правителството, отдавна вие щяхте да сте по родните си домове, нямаше да сте тука. Що за нахалство е да ми го слагате това като брошка, а ДПС да излиза като някакъв задкулисен играч, който ме крепи, държи и с какво ли не може да ме манипулира.
Изведнъж се получава някаква нова маневра, че Борисов пази Писанчев и Лазаров, защото е зависим. Преди една година не само че бях разследван - от фаянса, от плочките ми вкъщи, дърветата ми броиха кое го е садил баща ми, кое - аз, улуците ми разглобиха да видят дали са от месинг и бронз или са лама-' ринени. Ако е имало нещо, въобще нямаше да ми простят - бъдете сигурни. Нямаше, повярвайте ми, такива могъщи служби изобщо да дойдат и да седнат на една маса с мене, камо ли да дават изявления или да ме канят от Берлин до Белия дом. Разбирам тая опорна точка опозицията си има своята игра, играе си я, трябва да спечели повече гласове на изборите. Защо ние си го причиняваме това? Аз знам, че нямам абсолютно никаква зависимост. Единствената ми цел е била тази част от парламента да бъде спокойна, че няма да има пак ченгеджийски номера - „Лияни", „Галерии", „Червеи", „Маймуни" и всичко останало.
Излиза, че г-н Писанчев, за когото директорът на ФБР и английските служби дават отлична оценка, опитвайки се да работя със службите, аз съм зависимият човек в държавата. Въпросът е „Кой управлява държавата? Кой управлява Борисов?". Всеки, който ме познава, знае, че съм неуправляем. Това е истината. Снощи се видях с Радан Кънев и Петър Москов и същото им казах и на тях: „Колеги, аз утре ще дойда в парламента, ще обявя оставките, ще искам оставките на Писанчев и Лазаров, ще им благодаря, че работиха морално и почтено. За да няма никакви съмнения и шанс да се мисли по тая тема." Оттук нататък моля тези, които са се подписали под споразумения, да бъдат в залата, за да не се налага тези колеги да проявяват политическа и държавна отговорност да ни подкрепят, както вчера е станало например - да се броите за един глас. Това е нестабилността на правителството - не Писанчев и Лазаров.


В. „Труд”

Няма коментари:

Публикуване на коментар