сряда, 11 февруари 2015 г.

БКАТИ: България е малка, но има място на китайския пазар




България е малка страна, ако я сравним с един град в Китай, тя би се наредила след 10-то място по население. Въпреки размерите си, обаче, ние имаме продукти и стоки, които имат място на
китайския пазар. Такива са българското вино, хранителните продукти, шоколадът, както и розовото масло. Макар да имаме конкуренция в тези сектори, пазарът е достатъчно голям за всички. Именно затова един от приоритетите ни е именно насърчаването на бизнеси, които действително имат място в Китай, но оценяват възможностите си реалистично. Това заяви Милан Коев, съучредител на Българо-китайската асоциация за търговия и инвестиции /БКАТИ/ в Бургас.
Коев е на мнение, че инвестиции от Китай могат да се привлекат като се адаптират световните практики към българската реалност. По думите му, в Китай бедността намалява, а т.нар. „страшен комунизъм“ го има само в американското кино. В този ред на мисли, индустрията в азиатската страна започва да набира скорост и е отворена към чуждестранния бизнес.
„Кипър и Испания привлякоха много китайски инвестиции чрез продажба на недвижими имоти, които осигуряват право на продължително пребиваване на територията на страната, а и в ЕС. Миналата година видях по магистралата в Кипър поне 10 билборда рекламиращи имоти на китайски език. Забележете, за периода Август - Декември на 2013-а, в град Пафос в Кипър, 90% от сделките с имоти са реализирани с китайци. В случая говорим за около 180 милиона евро чужди пари“, поясни съучредителят на БКАТИ.
„Освен това трябва да работим и за директен полет до Китай с някоя ниско-тарифна авиокомпания например. Над 60 такива има вече в Азия. Необходима ни е и повече реклама там. Чували са за страната България, но не им светва нито една лампичка ако ги попиташ какво знaят за нас“, допълни Коев.
Начален тласък към установяване на трайни бизнес партньорства ще предложи бизнес форумът, организиран тази есен от БКАТИ. На него ще бъдат поканени само фирми, които имат реален интерес към инвестиции в ЕС или импортират в Китай европейски стоки. През септември се очаква страната ни да посетят представители на над 100 големи китайски компании, които да се запознаят с бизнеса у нас.
„Все още не е известно, че България е един инвестиционен оазиз в ЕС. Работните заплати на операторите в производството у нас са по-ниски и от средните в Китай. Корпоративните ни данъци са по-ниски от средното ниво в Европа, имаме много добро географско разположение и в културно отношение сме много по близки до китайския манталитет, отколкото до немския например“, коментира Коев. Амбицията е този форум да запознае Китай с предимствата на България като бизнес партньор.

Няма коментари:

Публикуване на коментар