Translate

понеделник, 23 февруари 2015 г.

Бойко Борисов: Ако не ни подкрепят за дълга държавата фалира



Не съм самоубиец, нито си мразя партията. Трябва да има някаква граница, а не на мой гръб други да си правят политики. Що се касае до дълга. Даже думата "дълг" не ми харесва. Има
стари плащания и трябва да се изплатят. Те са около 7 милиарда само за тази година. Огромна е нуждата за финансиране на различни неща в бюджета в следващите години. Финансистите го разбират. Всички, които са се занимавали с тази дейност, я разбират. Аз съм широкоскроен човек, така че приемам и напъните от БСП и Атака да се възползват от тази ситуация. Приемам го, нека да го правят. Това е работата на опозицията и даже не им се сърдя. Благодаря на вицепремиера Ивайло Калфин, че защити необходимостта от тази операция, защото е много популистко и лошо да се опитват да ни приписват на нас стар дълг, който трябва да се плати. Навремето Андрей Луканов спря плащания и знаете в каква изолация изпадна България. Това не може да се случи сега пак.Демокрация е, всеки има право да решава това, което желае. Тези плащания не ги правя за себе си, нито за ГЕРБ, а го правим за държавата. Като не ни подкрепят, няма да има пари, няма да можем да платим, държавата ще фалира и ще приключим. Това е толкова просто. Всички се възползват сега на моя гръб да си правят политики. Мога да търпя до едно време. Търпя. Знам, че това, което става в Гърция, а близо 35% от банковата ни система са гръцки банки, и сме притеснени; войната в Крим, това че не се спазват споразуменията. Огромно напрежение и ако се получи някакъв катаклизъм в държавата, това ще е на съвестта на тези, които с по няколко процента искат да станат 20-30% на гърба на ГЕРБ. Няма да го допусна. Имат право да подкрепят, имат право да не подкрепят. Ако го правят - благодаря, ако - не, внасяме го, като не стане, държавата фалира. Ще дойдат други. Тогава ще вземат не 16, а ще станат 26-30 милиарда. И аз със сигурност ще бъда на трибуната на парламента тогава да им напомня какво са причинили на държавата. Така че това си е на тяхната съвест. Ако някой си мисли, че на мен ми е приятно всичко това да се случва, да се опитваме да извадим държавата от калта. Не съм самоубиец, нито си мразя партията, нито себе си. Трябва да има някаква граница. Аз мисля, че я спазвам. Достатъчно толерантен съм. Огромна власт сме дали за партии, които няма да са в парламента, ако сега има избори, сега имат вицепремиери, зам.-министри, областни управители, имат толкова много власт и в същото време излизат и казват: "Няма да подкрепим". Как дадохме коледни надбавки, сега 50 млн. лв. трябва да извадим за великденски надбавки. Когато свършим работата се тупат в гърдите, че те са я свършили. В същото време с нищо не ни подкрепят. Така че да бъдат любезни, с цялото ми уважение към тях. Никого нито плаша с оставка, знам, че и без петел ще съмне, но пораженията върху държавата ще бъдат големи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар