вторник, 28 октомври 2014 г.

У нас пазарът на шоколадови изделия се свива, но консумацията на шоколадови бонбони е по-висока от средната за Западна Европа



В страната "Монделийз България" е лидер в категорията таблети (шоколад), която се оценява на 126.2 млн. лв. за 2013 г. Най-продаваният шоколад е. Milka, лидер с 41.1% дял в стойност, следван от "Своге" и "Млечен".
Дружеството обаче отчете 23% намаление на приходите през 2013 г. в сравнение с 2012, което ще рече че тенденцията на спад в потреблението продължава.
Консумацията на шоколадови бонбони у нас е по-висока от средната за Европа, Това се дължи преди всичко на факта, че българите подаряват традиционно бонбони, особено сега, поради кризата. Пазарът на кафе, на захарни изделия, шоколад и на бисквити обаче отбелязва драстично намаляване през 2014 г. При кафето и шоколада потреблението се е свило с 5%, докато при бисквитите спадът достига между 8 и 10%, коментира Ивайло Найденов, генерален мениджър на "Монделийз България".
В Сърбия например се консумира над 7 кг кафе на човек от населението годишно, в западноеврейските държави – около 6-6.5 кг, а у нас едва 2.2 кг..

Няма коментари:

Публикуване на коментар