сряда, 23 юли 2014 г.

Българите харесват традиционните български марки пиво


Бирата е повод и причина за социални контакти. В умерени количества кехлибареното пиво е здравословно,подходящо за всеки вкус и всеки повод.
По данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ), най-много бира се пие във Варна,
Бургас и Русе. Дамите там най-много консумират пиво. По данни на НСИ за 2013 г. консумацията на пиво на глава от населението се равнява на 74 литра, което ни нарежда в златната среда сред страните от ЕС. За същата година на българския пазар са продадени общо 5 462 000 хектолитра бира. Вносът на пиво е 428 000 хектолитра, а износът - 78 000 хектолитра. По консумация на пивото България изпреварва страни като Белгия и Холандия. Пред нас са само Чехия с 144 литра на глава от населението, Германия и Австрия - съответно със 107 л и 108 л.
Обикновено през летните месеци се генерират 50% от годишните продажби на бира(най-вече в периода май-август). Но от СПБ отчитат спад от 6% в продажбите на бира през първите шест месеца на тази година спрямо същия период на предходната. Сред основните причини за понижението са лошите метеорологични условия, нетипично хладното и дъждовно време за сезона, съчетани с нестабилната макроикономическа среда.
През 2013 г. инвестициите в бранша са 57 млн. лева, а за последните 5 години
(2009 – 2013 г.) членовете на СПБ са вложили общо 286 млн. лева в оборудване, производствени мощности, нови технологични линии, логистични центрове и други материални активи. Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за 2013 г. са над 300 млн. лева, от които постъпленията от акцизи са 79 млн. лева. Само за първото полугодие на 2014 г. пивоварните компании, членове на СПБ, са инвестирали 24 млн. лева за бизнес развитие и са разширили портфолиото си с 9 нови продуктови предложения. Въведени са и над 18 опаковки с нов дизайн. Износът е традиционно нисък. Най-много бира, произведена в България, се изнася за Румъния, Македония и Гърция.
През 2013 г. продажбите на бира в PET бутилки отново доминират с пазарен дял от 60%. Делът на стъклените бутилки е 25%, на кеновете – 10%, а на наливното пиво – 5%. В голяма степен тенденциите за продажби по видове опаковки са отражение на покупателните възможности и нагласи на българските консуматори. Запазват се и сравнително високите обеми на продажбите на евтини вносни марки бири, които се разпространяват чрез големите търговски вериги, най-често в кенове. Основната причина тези бири да са предпочитани напоследък е в достъпната им цена. Вносното пиво заема около 7% от пазара, което е увеличение с четири пъти за последните пет години.
93% от изпитата в страната бира е произведена от членовете на Съюза на пивоварите. Това е поредното доказателство, че консуматорите високо оценяват безупречното качество на българската бира и продължават да предпочитат традиционните български марки пиво. Все повече хора започват да предпочитат бирените миксове и безалкохолното пиво. Делът на миксовете общо е 3-4% от пазара, а бирата с ниско или нулево съдържание на алкохол има дял от около 1%.
Изследване на румънски производители на пиво показва, че за да си купи литър бира румънеца работи 23 минути. У нас заработването му е 45 минути, а в Германия - само 7 минути.

Няма коментари:

Публикуване на коментар