неделя, 7 април 2013 г.

Малко сън-голям стрес за ендокринната система

За правилното функциониране  на щитовидната жлеза  освен сънят са необходими още витамин С, витамин Е, бетакаротин, селен, гъби и др.антиоксиданти и хранителни добавки.
Но не бива да забравяме, че човек трябва да се стреми да развива в себе си благородство и толерантност. Не бива да задържа емоции, да държи карез  т.е.трябва  да бъде "широко скроен", ако иска да избегне проблеми с щитовидната си  жлеза.
Освен това  трябва да се консумира по-възможност необработени  храни, по-малко въглехидрати с висок гликемичен индекс (бял хляб, бял ориз,сладкиши) и по-малко млечните продукти.Да се набляга предимно на прясно приготвената храна, защото полезните съставки в преседелите, дори и в хладилник храни, вече са значително намалени.Да се яде много океанска риба, кисело мляко, чесън, броколи и да се приемат пробиотици.
Да се избягват адаптираните млека особено на соева основа, тъй като прекомерното количество изофлавони в тях  може да отключат или да влошат хипотиреоидизъм, гуша или възли на жлезата. Да се  внимава с приема на йод. Много малко или прекалено много йод също може да увеличи риска от хипотиреоидизъм или гуша. Да се отстрани глутенът напълно от храната, защото много изследвания показват, че спирането на глутена за 3-6 месеца води до намаляване или напълно изчистване на антителата, които организмът произвежда като атака срещу щитовидната жлезата, а има и такива, които напълно отричат приема на пшеничени храни, тъй като има все повече генномодифицирани видове, които водят до необратими последици в тялото.

Няма коментари:

Публикуване на коментар