Около 40%
от закупилите матрак, участвали в проучването (от матраци Spring, които стъпват
на българския пазар с нов бизнес модел и високи технологии от НАСА, използвани
в продуктите),
са се сблъсквали с проблеми при съня, като
основен такъв е безсънието (63,3%). Други проблеми със съня са потене
(20,4%), гъделичкане и/или дразнене на кожата (14,3%) и студ (10,2%). В
световен план умората е основна причина за една от всеки пет трагични
катастрофи. И аварията в Чернобил, и катастрофата на совалката Чалинджър са все
инциденти, в основата на които стои недоспиване. Ако човек редовно не се
наспива, имунната му защита отпада и е по-податлив на болести, мускулите не се
възстановяват добре, наблюдават се повишена раздразнителност, загуба на памет,
различни болки в скелетно-мускулната система, повишава се апетитът.
Българският потребител не обича да пазарува сам -
около 70% от анкетираните в проучването са направили последната покупка на
матрак с помощта на своя съпруг/а или друг член от домакинството. Основно,
информация затова какъв матрак да се избере, се набира чрез препоръка от
приятели и познати (47,7%); интернет сайтове (38,5%); продавач-консултанти
(31,5%).
Половината от анкетираните са направили
последната си покупка на матрак, за да заменят матрака си от друга марка. Основни
фактори, които влияят на избора са материалът и цената. Марката на матрака
остава на трето място, но с доста по–нисък резултат. Най-маловажни при избора
на матрак се оказват наличието на безплатна доставка и допълнителните екстри. По отношение на типа матрак, най-предпочитани са двулицевите (62,3% от
лицата са закупили такъв при последната си покупка); матрак с пяна (memory foam) са закупили 26,2% от лицата; сходен е делът на тези,
предпочели матрак с пружинен пакет (24,6%).
За да изберат матрак, най-често
потребителите посещават мебелни магазини (60,0%), следвани от специализирани
магазини (46,2%) и Интернет сайтове (32,3%). Въпреки високата посещаемост на
Интернет сайтове преди покупка, само 3,9% от лицата са направили окончателната
си покупка онлайн. Българският потребител е все още верен на правилото "Око да
види, ръка да пипне" з атова и бизнес моделът, по който Spring навлиза на
българския пазар е онлайн магазин, и Spring корнери. В онлайн
магазина www.matracispring.bg може да бъде намерена пълна информация за видовете
матраци, предимствата на всеки един материал, използвани технологии, както и
съвети, а в Spring корнерите всичко това може да бъде разгледано и тествано
на място. Първите два корнера на Spring ще бъдат отворени в края на месеца в
град София, а през следващите месеци и в други големи градове.
Високи
технологии в продуктите за сън
Все по-високи технологии и
изследвания се впрягат в усъвършенстването на продуктите за сън. Такава е,
например, технологията OUTLAST, използвана
от Spring, която води началото си от
костюмите на астронавтите на НАСА, предпазващи ги от невероятните температурни
разлики в Космоса: от – 160 градуса до над 200 градуса. Това е най-успешната и
най-скъпата технология за производство на терморегулиращи капсули. Те отнемат
от топлината на човека, когато температурата му се покачи над комфортната и
отдават от складираната толина, когато тялото започне да се охлажда и изстива.
При технологията TENCEL влакната, които се използват в
матраците, се извличат единствено от евкалиптови дървета, отглеждани в Южна
Африка. Евкалиптовото дърво вирее при много екстремни условия, поради което е
развило способността да извлича и попива във влакната си всяка капчица вода.
Вискозата Tencel е единствената вискоза, която съчетава отлични
влагоабсорбиращи качества с копринена нежност към кожата.
При технологията AMICORE полиакрилните влакна имат
патентован, клинично тестван и доказан анти-бактериален и анти-акарен ефект. Те
не позволяват акарите и техните алергени да се разпространяват върху калъфа, като
по този начин ги унищожават. Това намалява вероятността от поява на астма,
синузити и алергични ринити.
Няма коментари:
Публикуване на коментар