Translate

понеделник, 21 януари 2013 г.

Премиерът отказа да се извини за златните пръстени- много години ял хляб и лук

Премиерът Бойко Борисов отказа да се извини на служителката от ВМЗ – Сопот, Даниела Генкова, с която влезе в задочен спор за глава лук и златни пръстени.
Жената изпрати на министър-председателя малко хляб и глава лук в знак на протест срещу обявената от него необходимост за съкращаване на работници от оръжейния завод. Той пък я упрекна, че му праща лук, а „целите й ръце са в златни пръстени“.
После Генкова сподели, че възнамерява да продаде златните си пръстени, за да плати сметките си за ток и вода за януари, но за следващия месец пак няма да има откъде да вземе пари.
„И аз се чувствам обиден от нея да ми праща лук. В края на краищата, аз съм ял хляб и лук много години. И сме били най-бедното семейство, и сме живели пет човека в две стаи. Но не съм пращал на никой тогава лук и хляб“, коментира Бойко Борисов пред ТВ+.
Като допълнителен аргумент премиерът изтъкна усилията си за спасяването на ВМЗ, който 22 г. не е бил реформиран.
„Майка ми никога не е имала златни пръстени, нито аз съм имал златни пръстени. Откъде накъде ще ми праща лук?! Че не осигурихме 1 милион преди Нова година за коледните и новогодишни празници, за да могат да си посрещнат нуждите? 1 милион просто го дадохме. Точно като социални пари. 6 милиона дадохме преди няколко месеца. Просто директорът е взел поръчки или взел материали, затова не са стигнали за заплати“, продължи Бойко Борисов.
Той отново повтори тезата, че във ВМЗ, където работят около 3100 души, трябва да има съкращения.
„Те произвеждат патрони, гранатомети – неща, които навремето, в Студената война, да я наречем, Желязната завеса като е била, армията е била огромна. Непрекъснато учения, стрелби, войни. Сега, за да намериш поръчки, трябва да намериш там, където воюват. Все по-трудно се намират пазари за това оръжие“, обяснява премиерът.
„Хиляди пъти съм се извинявал. Когато съм счел нещо за грешка, в случая тази жена би трябвало да каже „Благодаря на г-н Борисов, че даде този един милион...“ Т.е. „помогна“, защото не съм дал мои пари, но държавата осигури този милион и сега преструктурираме този завод, вие видяхте, че няма нито един желаещ да го купи, защото колективният трудов договор е такъв, че с 3100 души никой няма да го купи, а в същото време, по времето на социализма това китно българско място като природа – Сопот, Карлово, целият регион – хората са се събрали да работят в този завод, затова ние този месец ще работим максимално и се надяваме, че ще осигурим и допълнителни поръчки, ще преструктурираме завода и ще бъде приватизиран“, продължава Бойко Борисов.
В отговор на въпрос дали ВМЗ – Сопот, може да продължи да работи като държавно предприятие, премиерът попита: „За какво? Да правиме пушки и патрони? За какво държавата да го прави?“.
„Сега ние за кое да дадем – за майчински повече, за пенсии, магистрали, екология, музеи, опери, за какво? Или да извадим една дотация, да дадем, да произведем и да си сложим на склад гранатомети? Сега, стига с този социализъм, трябва всяко едно предприятие да има бизнес план и да защити своя бизнес план. Аз ги разбирам хората там и затова полагам огромни усилия“, продължи Бойко Борисов.
Премиерът изрази съжаление, че работниците от ВМЗ - Сопот, изнемогват, но пак подчерта, че „грешката е заложена много десетилетия преди това и последните 20 години там нищо не е направено“.

Novinite.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар