Translate

понеделник, 9 юли 2012 г.

14 238 запитвания, сигнали и молби за съдействие са получени на „Горещата телефонна линия” на МЗ от нейното създаване досега


Специализираното звено функционира от началото на м. г.с цел не само хората да могат да изпращат въпроси, жалби и сигнали,но и да получават онлайн-консултации. Получените по електронна поща писма са 2429, от които 246 са жалби на граждани.
По всички писмено депозирани сигнали и жалби са извършени проверки от съответните специализирани структури на МЗ – дирекции на МЗ, Регионални здравни инспекции, Изпълнителна агенция „Медицински одит” и Изпълнителна агенция по лекарствата. Получените от тях становища са предоставени своевременно на всеки от гражданите, направили запитване до „Гореща линия”.
В по-голямата си част жалбите и сигналите, подадени по имейл и телефон, са свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична и извънболнична медицинска помощ в спешните центрове, както и осигуряването на комплексна медицинска грижа за диспансеризираните онкологично болни – необходими лекарствени продукти, прегледи, обезболяващи, насочваща информация и др.
Други жалби са по отношение на случаи на нерегламентирани плащания в лечебните заведения, забавяне издаването на решения от ТЕЛК, непредоставяне на информация на пациента за хода на лечението и предстоящи манипулации, а също за избора на лекарствени продукти.
Част от въпросите обаче са от компетентността на други институции като НАП, НЗОК, НОИ, и са свързани предимно с издаване на европейска здравна карта, права на здравноосигурените лица в ЕС, здравни осигуровки, издаване на болничен лист за временна неработоспособност, профилактични прегледи. В тези случаи гражданите са насочвани към тези институции като им е предоставяна необходимата информация за връзка с тях.
„Горещата телефонна линия” на МЗ, на която могат да бъдат подавани сигнали за качеството на медицинското обслужване, за нерегламентирани плащания от страна на лекуващи лекари или болници, както и за получаване на здравна информация, има следните телефони - 9301152, 9301253 и 9301259. В писмен вид въпроси и сигнали и на електронен адрес: goreshtalinia@mh.government.bg.
Във всеки ден и час на денонощието, при критични ситуации и инциденти, свързани с оказаната спешна медицинска помощ, гражданите могат да се обръщат към дежурен експерт на телефони-02/8050 300 и 0888 33 45 45.

Няма коментари:

Публикуване на коментар