Translate

понеделник, 17 октомври 2011 г.

Първото „Коледно вино” в България бе избрано от журналисти

Поморийската винарна „Черноморско Злато” съгласува с журналисти избора на коледно вино, което ще бъде в магазините преди празниците.


Йордан Панайотов и  Панайот Николов
На специално журналисти дегустираха подбрана селекция вина, подходяща за студените зимни вечери. Представителите на медиите проявиха завидни сомелиерски способности и подбраха първото Коледно вино в България реколта 2009, с което „Черноморско злато” ще изненада всички свои почитатели за коледните празници.
По време на събитието се връчиха и наградите на победителите в журналистическия конкурс на „Черноморско злато” АД.
----
„Солени хълмове” е името, с което ще се нарече серия вина, произведени в микровинарната на винзавода. Предложението е дадено от журналиста Ясен Захариев от екипа на DiVino. Втората награда отиде при колегата от вестник 24 часа Николай Москов, с предложението Анхиало Голд. Лиляна Мирчева от вестник Класа и Малина Дачева от www.expert.bg се нареждат на третото място с името Аглея. Освен предварително обявения награден фонд, на победителите бяха раздадени и ваучери за почивка във Феста Хотели.

50 постъпили предложения бяха разгледани от жури в състав:  Председател на журито е г-н Йордан Панайотов – изпълнителен директор на „Черноморско злато” АД. Членовете на журито са Жени Славова Новицки – изпълнителен директор на ФЕСТА ХОТЕЛИ АД, Венелина Гочева – вицепрезидент на Издателския борд на Вестникарска група България, Яна Петкова – магистър със специалност „Маркетинг на виното” на Австрийската винена академия, Божидар Икономов – един от най-известните български плакатисти, Десислава Бошнакова – преподавател в ПР Департамента по масови комуникации на НБУ.
-----

Винарната „Черноморско злато” е част от винения бизнес на Феста холдинг. Производствената база в Поморие произвежда вина, ракии и винено бренди от 600 хектара лозя с висококачествени сортове грозде, управлявани от дружество „Южно вино”. Компанията притежава и активно развива 49 търговски марки. Най-голямата гордост на „Черноморско злато” АД е избата за микровинификация, която се намира на територията на винарната.
По-голямата част от инвестициите в размер на 3.5 млн. евро в сферата на винопроизводството на ФЕСТА ХОЛДИНГ в периода 2007 – 2009 г. са вложени именно в нея. Благодарение на това в момента бутиковата изба разполага със супер модерни съоръжения за производство на нови продукти в премиум и супер премиум сегмента: качествени вина, носещи особеностите на поморийския регион.
Въпреки че през последните години компанията се представя много силно на пазара с бутикови червени вина и розе, не трябва да се забравя, че Черноморско злато е традиционен производител на ракия и бренди. Преди по-малко от месец на пазара излезе и най-новата ракия на поморийската изба, произведена изцяло от сорта траминер - Бургас 63 Траминер. Създадена от собствени лозя и притежава богати аромати, с мекота, която идва след минимум три години отлежаване в дъбови бъчви. Нюансите на сорта Траминер са уловени и предадени с голям финес, което е отличителният характер на всички ракии от серия Бургас 63.
------
В рамките на празничната 20-та година на Феста Холдинг на 17 октомври 2011 г стартира онлайн играта на „Черноморско злато”, в която някой от участниците ще спечели 20 кашона вино за празниците. Победителят ще стане известен на 20 декември 2011 г. Участниците трябва да изберат най-доброто съчетание от конкретно вино на „Черноморско злато” АД и меню, предложено от ресторант „Феста София”. Повече подробности може да намерите на www.festa.bg/20years

Няма коментари:

Публикуване на коментар