Translate

четвъртък, 24 март 2011 г.

PepsiCo създаде първата в света бутилка на био основа

PepsiCo - новатор и лидер в устойчивото опазване на околната среда представи първата синтетична бутилка (от PET материал), изработена от изцяло растителни, напълно възобновяеми материали.

Това дава възможност на компанията да произвежда опаковки за напитките си със значително намален въглероден отпечатък в околната среда.


„Зелената бутилка”, изработена от сурови материали на био основа, сред които са многогодишни треви, борова кора и царевични люспи, подлежи на 100% рециклиране и надхвърля значително възможностите на досега известните технологии.

Компанията очаква да разшири използваните възобновяеми източници, ползвани за бутилката и да включи обелки от портокали и картофи и други биопродукти от бизнеса си с хранителни продукти.

-Тази революционна иновация трансформира развитието на PepsiCo и на бизнеса за производство на напитки и е директен резултат от ангажимента ни към дейности по изследователска и развойна дейност. Ние сме в уникална позиция - в ролята си на един от най-големите производители на хранителни продукти да използваме земеделски субпродукти от нашите храни, за да произвеждаме щадящи околната среда бутилки за дейностите ни в областта на напитките. Това е устойчив модел на работа, който изразява на практика нашата концепция за целеви дейности, заяви Индра Ниуйи, главен изпълнителен директор на PepsiCo.

Чрез комбиниране на биологични и химични процеси PepsiCo откри начини да създаде молекулярна структура, идентична на материала PET (полейтиленов терефталат), който е базиран на петрол. Така компанията създаде бутилка, която изглежда и запазва продуктите по идентичен на досегашните бутилки начин.

PepsiCo ще започне пилотно производство на новата бутилка през 2012 г. След успешното приключване на пилотния проект компанията ще пристъпи към директно въвеждане в продажби.

С това нововъведение PepsiCo продължава лидерството си в екологичната устойчивост и води развитието към глобалните цели и ангажименти, които компанията обяви през 2010 г. за запазване на естествените ресурси на планетата чрез иновации, по-ефективно използване на земя, енергия, вода и опаковки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар