Translate

понеделник, 15 ноември 2010 г.

Симеон Дянков, вицепремиер и финансов министър: И мен като Обама ме издържа съпругата.

Имам два телефона в джобовете. Никога не отварям джобовете си, тези на сакото ми стоят зашити. Всъщност имам само ключ от жилището си, нямам нищо иначе в тях. Няма оставка, няма и билет за връщане. Дошъл съм да върша работа, някой трябва да я върши. Трудно е, но аз съм правилният човек.
 Не предлагам изведнъж вдигането на стажа от 2011 г. Всички ние - министри, депутати, лансираме тези идеи, за да има обсъждане и коментар от общественото пространство. Понеже дълго съм живял в чужбина и съм свикнал на истинска демокрация - всички големи идеи да минат през обществено обсъждане. В противен случай трябва да правим като при комунизма - събират се 15 души и решават нещо, а който не е съгласен - в Белене.
 През последните три месеца са се увеличили с 3 милиарда депозитите на българите, защото има пари в държавата и банковата система е стабилна, а не защото хората се страхуват да харчат.
 Дадохме една година отсрочка за преструктурирането на болниците не заради изборите, а просто защото е по-трудна реформата, отколкото предполагахме.
 Вярвам, че вътрешният министър Цветанов знае какво прави в своя сектор. Аз не съм специалист с колко трябва да се намалят заетите в МВР и как да се реформира системата, затова не се меся. От началото на мандата служителите в МВР са намалели с 3000 души.
 Аз съм смел човек и като работя с други смели хора - като премиера, ставам още по-смел. Моята задача и по време на изборите ще бъде да отстоявам на натиска за увеличение на разходите.
Аз не съм чул за вариант премиерът Бойко Борисов да се кандидатира за президентските избори. Мисля, че има и много време, за да се развие такъв сценарий. Но това ще е решение на партията.
 Догодина ще вземем по-малко заеми, отколкото всички говорят. В проектобюджета за догодина са записани 2 млрд. лв. Но може да не е необходима подобна стъпка. Фискалният резерв е над 6 млрд. лв., или с повече от 2 млрд. лв. над минималния праг. Затова може да се окаже, че не ни е необходимо да вземаме заеми отвън. По отношение на АЕЦ "Белене" държавни гаранции няма да даваме.
 В свое интервю Обама коментира, че неговата съпруга е печелила повече от него и го е издържала по време на предизборната кампания.
И мен жена ми ме издържа частично. Например за обучението на децата плаща тя, тъй като получава американско заплащане.
С жена ми не четем жълта преса и не обръщаме внимание на публикации за това, че имам любовница и пр. Очаквано е с високия ми държавен пост да има много завист, много удари. Така че от тази гледна точка не е тема, която ни притеснява или която обсъждаме. Аз съм щастливо семеен с две деца.
(В предаването "Нека говорят"по bTV)

Няма коментари:

Публикуване на коментар