Translate

вторник, 9 ноември 2010 г.

„Зъболекарските Оскари” за 2010 год. отидоха в малките дентални практики от страната. Д-р Катя Славова е победител в конкурса „Мениджър на дентална практика” 2010 и носител на статуетката "Творецът, понесъл кръста на своята дарба”.Ще има стандарт "Съвременна дентална практика" и се предвижда отличителен знак за добрите дентални практики в страната

Пресконференцията на тема „Представяне на победителя в националния конкурс „Мениджър на дентална практика” 2010, бе открита от Сергей Пенов, издател на професионалното издание на българските зъболекари - в-к” Стоматологичен свят”.
Той представи и участниците в нея - д-р Венета Павлова, председател на Асоциацията на денталните мениджъри в България (АДМБ), д-р Нелия Михайлова, зам. председател на АДМБ д-р Катя Славова, победител в конкурса „Мениджър на дентална практика” 2010 и носител на статуетката "Творецът, понесъл кръста на своята дарба”, Маргарита Тотева, председател на Асоциацията на денталните дилъри в България (АДДБ) и Васил Попов, член на УС на АДДБ.
В самото начало Пенов разясни една от основните цели на събитието, а именно – запознаване на обществото с това как една жена се справя с управлението на дентална клиника в града и филиалите й по селата и кои са причините денталните практики (кабинети и клиники) у нас да стават все по-привлекателни за пациентите си.
Д-р Венета Павлова, която бе председател на журито на конкурса за 2010 г., сподели, че идеята за него е на издателя на в-к „Стомалологичен свят”, а самия конкурс „Мениджър на дентална практика” се провежда за втори път в Пловдив и е подкрепена тази година не само от АДДБ, но и от тяхната новоучредена АДМБ.
Тя сподели още, че членовете на журито с удоволствие са установили, при посещението на номинираните практики, че се открояват лекари по дентална медицина, които наред с най-добро качествено дентално лечение са създали и комфорт, въвели са и такива интериорни решения и условия за своите пациенти, които ги карат да се чувстват добре и с удоволствие и доверие да посещават кабинетите им.
-Това са личности, които безкрайно обичат своята професия, които искат да инвестират в нея, за да предлагат максимално най-добрата грижа за пациентите си, подчерта тя и продължи, че „всички добри зъболекари в името на това пациентът да е центъра на дейността ни, организират своите усилия и се стремят да създадат едни хармонични отношения в екипите си и инвестират в апаратура, в името на това той да получи най-добрата грижа в денталните ни практики”.
Д-р Катя Славова, победител в тазгодишния конкурс и управител на дентален център „Биодент” в гр. Елин Пелин, разказа чистосърдечно как в годините е успяла да изгради своята престижна практика.
От думите и стана ясно, че има 30 години трудов стаж, а от 20 години е управител на дентален център. Първоначално тя е стартирала само с един кабинет, но после те са станали два, а сега вече са 6 филиалите около общинския и кабинет в града.
-Моята идея е да стигнем до всички кътчета на страната и да отидем и на место при хората. Винаги съм предпочитала предизвикателствата. Търсела съм най-доброто стоматологично лечение и с широко сърце приех да участвам в конкурса, защото с него сверих своите критерии, сподели тя. Критериите на конкурса, са ясни и точни, за всички колеги в страната, и за това се съгласих да участвам, подчерта д-р Славова и продължи, че е много трудно да си лекар по дентална медицина в тези трудни икономически условия, защото непрекъснато трябва да се усъвършенстваш, да си в течение с всички новости, а същевременно да си добър с пациента и той да те чувства близък като член на семейството образно казано и винаги да разчита на теб. Едновременно с това трябва да ръководиш и практиката си така, че да има баланс в отношенията с колегите в екипа и с пациентите, каза тя и обясни, че всичките и кабинети са оборудвани по един и същ начин т. е. с еднаква апаратура, а всеки неин пациент има електронно дентално досие. Кабинетите са свързани с интернет връзка и така в реално време, без дори и да е в някой от тях е на ясно за всеки пациент до къде е стигнало лечението му, какви финансови задължения има и т. н.
Въпреки трудностите, с които се сблъсква в ежедневието д-р Славова в близко време предвижда да разкрие и кабинет в столицата.
В заключение изказа благодарности към организаторите на конкурса за това, че са оценили качества й и по достойнство и по работа.
Маргарита Тотева, председател на АДДБ, накратко разказа за създаването на асоциацията им и пътя, извървян от тях до момента.
И според нея инициатора е Пенов, чиято идея за конкурса се е зародила още в края на 2008 год. с цел да бъдат отличени най-добрите практики, управляващи своите екипи и процеса на работа, с оглед предоставяне най-добрата стоматологична услуга за пациентите.
-За нас в крайна сметка тези добри практики са и добрия пример за нашата работа, защото всичко това, което ние извършваме като търговска дейност е приложено в тези елитни практики, които оценяваме. Тази година още по-успешно успяхме да организираме конкурса и да предизвикаме вниманието на лекарите по дентална медицина. Искам да подчертая, че това не са практики само в София, а в цялата страна, които са толкова добре организирани, не само по отношение на процеса на управление, но и практически са екипирани с оборудване на европейско ниво и предоставят услугата, също на европейско равнище, както във всяка друга европейска държава, бе категорична Тотева.
Д-р Нелия Михайлова, победител в конкурса „Мениджър на дентална практика” за 2009 година каза, че вече като член на тазгодишното жури за нея, посещенията на зъболекарските практики в страната са били едно не само изключително удоволствие, но и ново преживяване, защото до момента не се и замисляла какъв труд полагат нейните колеги, особено в най-малките градчета и какво високо ниво е достигнала денталната помощ у нас.
По думите и всички участници са били на много високо ниво, което я и убедило, че наградите наистина достигат до своите достойни победители.
-Действително бях много впечатлена, когато посетихме практиката в с. Црънча, Пазарджишко, там ние видяхме един колега (д-р Елена Маджарова), който се опитва да прилага на практика високите достижения в денталната медицина като аромотерапия и художествена реставрация на зъби. Там тя ползва интраорална камера и други съвременни апаратури, което за мен бе удовлетворяващо да разбера, че колегите навсякъде в страната правят всичко възможно, полагат големи усилия, за да предложат на пациентите си, един дентален продукт действително на високо ниво, заяви д-р Михайлова.
Васил Попов, член на УС на АДДБ, съобщи, че по специални критерии, за първи път тази година е отличена и зъботехническа лаборатория. Носителят на наградата е от гр. Пловдив.
Той също сподели, че зъботехническите лаборатории в провинцията се развиват много успешно, че са изключително добре оборудвани - на високо технологично ниво и в тях се използват материали на световно равнище.
Според него някои от лабораториите в страната са дори по-добри от някои в столицата.
Попов изрази надежда, че в бъдеще ще бъдат отличени и още други добри лаборатории, защото „сега видяхме неща, които ги изравняват с достиженията в момента в западните стоматологични лаборатории”.
По време на пресконференцията стана ясно, че клиниката в гр. Тервел също е оборудвана с последните достижения на стоматологията в тази област, а екипа освен, че е високо квалифициран, предстои да се разраства и да обхване и околни селища. Това е пример, че дейността, освен социален ангажимент, става и ще става все по-привлекателна за пациентите ни, бяха единодушни участниците в нея.
-Зъболечението е част от общата медицина и не би трябвало да бъде пренебрегвана. Добрите постижения, не само негативните трябва да се изнасят в медийното пространство, заяви Пенов. От 2000 г. до сега се говори за здравна реформа. Лекарите по дентална медицина, по места благодарение на своята инициатива, се развиват и се справят и то добре. Собствеността е тяхна, за разлика от останалите лекари. Така, че зъболекарите трябва да благодарят на държавата, която изцяло ги неглижира и благодарение на това вече 20 год. те се развиват успешно и изцяло, пред погледа на пациентите си. Първият конкурс съвпадна с 20 годишнината от прехода, тогава излезе една статия в в. „Ню йорк таймс”, че българите 20 год. се лутат в кризата. Вътрешно опонирах на автора, защото целенасочено и последователно зъболекарите се развиваха пред погледа на цялото общество, в целия този период, продължи той. В началото зъболекарите тръгнаха със заеми от близки и приятели, после и с банкови заеми, тъй като банките ги подкрепят в това отношение, поясни Пенов. Повечето от зъболекарите са създали практиките си с много труд и поемайки големи рискове. И на фона на кризата те продължават и се самоусъвършенстват като посещават квалификационни курсове. Това е и едната от целите на конкурса – да изтъкнем тези лекари, които са направили нещо положително, нещо градивно, което не бива да остане извън периферията на общественото зрение, защото всичко това се прави с оглед предлагане на една по-добра грижа за пациентите, обясни Пенов.
Повечето награди тази година отидоха в дентални практики извън големите градове. Така например със специалните награди - „Успешна дентална практика в малкия град” са удостоени д-р Татяна и Здравко Меченски от гр. Павликени, а с „Българска дентална практика с европейски измерения” - д-р Фикрет Абил от гр. Тервел, подчерта Пенов.
С първа награда в категорията „Мениджър на дентален кабинет” бе отличена д-р Миглена Теофилова от Перник, а в категорията „Мениджър на дентална клиника” първото място бе за д-р Ивайло Рибагин от София.
В тази връзка и д-р Павлова допълни, че имат колеги, които работят с най-съвременни, последни поколения лазери, с 3D технологии и т. н. Тя също подчерта, че денталните лекари сами са поели отговорност и инвестират, обучават се, защото нещата в медицината са динамични и се променят изключително бързо.
-Трябва да сме в крак с актуалностите в денталната медицина. Ние първоначално се учехме в движение, на принципа „проба-грешка”. В движение се учехме на много неща като маркетинг и икономика. Много от нас завършиха и управление на мениджмънта. И успяхме да си създадем и асоциация, по което се различаваме от колеги в останалите медицински направления и специалности, поясни д-р Павлова.
В края на пресконференцията стана ясно, че съвместните им инициативи няма да спрат дотук.
Обмисля се идея за въвеждането, както на стандарт "Съвременна дентална практика", така и на отличителен знак, за добрата дентална практика, който ще се дава за определен срок и ще бъде сигнал за пациента, че отивайки в този кабинет там точно ще получи и най-доброто дентално обслужване.
Лекарите по дентална медицина много по малко напускат страната, защото тук имат добри възможности за развитие. В много отношения те са дори и по-добре подготвени от колегите си в другите държави т. е. по-квалифицирани.
Специалист по имплантология се е принудил да се върне в България, тъй като в държавата, където е отишъл да работил, поради организацията и законовата уредба там, е бил принуден да стартира от много по-ниско ниво т. е. да се занимава само с вадене на зъби, понякога дори без да е необходима тази интервенция.
От АДДБ признаха, че има спад в оборотите им, но те обединяват усилията си, по отношение и на разходите, за да може цената и качеството на предлаганите от тях услуги да останат същите. Те признаха и още, че Интернет търговията се разраства и се използва масово, но могат за това, което наблюдават единствено да сигнализират съответните органи. Трябва да останат добрите търговци и лаборатории, а тези, които купуват евтини материали сами да си носят рискът, бяха категорични представителите на асоциацията.
В страната 42 са лицензираните фирми за медицински изделия в денталната медицина. Съветваме зъболекарите да използват именно тези лицензирани доставчици, за да бъде гарантирано здравето и живота на пациентите им, допълни Попов.
----
*Наградите, определени като „зъболекарските Оскари” от публикация в медиите. 
На снимката е Д-р Катя Славова, победител в тазгодишния конкурс и управител на дентален център „Биодент” в гр. Елин Пелин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар