Translate

сряда, 29 септември 2010 г.

Бойко Борисов: Щом не ме харесвате, изберете си друг! Толкова мога! Ваша работа!

Дата: 28-09-2010 21:31

В убийствено интервю на Сашо Диков за „Пет за четири” по Канал 3 премиерът Бойко Борисов показа първоначално високомерно отегчение, което обаче на финала премина в съскащи крясъци. „За тебе съм самохвалко, за мен съм истински преуморен човек. Щом не ви харесва, викайте си Станишев и Доган, толкоз мога!”, ревна Борисов. Той нито веднъж не спомена името на вътрешния министър, наричайки го Той.


В напълно директен и откровен тон Сашо Диков подхвана премиерът Бойко Борисов в интервю за предаването си „Пет за четири” по Канал 3. Интервюто бе уникално не само с дадените отговори от министър – председателя, но и с проследяване на поведението, маниерите и визуалното и лексикално внушение на Борисов.
Сашо Диков подхвана в прав текст Борисов за гафовете на вътрешния министър Цветан Цветанов и за изказването му по отношение на „окпопода” и Алексей Петров – че се базирали на архивите в МВР, което бе камък в градината на Борисов от времето му като главен секретар.
Борисов демонстрира преиграна отегченост като се стараеше да не трепва и мускул по лицето му, въпреки че не успя да прикрие вътрешната си обида и омерзение. Към кого – е въпрос на последващ анализ.
„ Не си разбрал правилно... Аз съм бил главен секретар... Агентурната дейност кой я ръководи? Министъра! Що не говорите за министъра?...”. На това място Борисов изненадващо принизи за първи път дейността на главния секретар на МВР: „Главният секретар е една чиновническа служба. АЗ я направих да се счита за значима! ... В момента тече процес.”
„А ако се окаже, че няма „октопод”? – запита Диков.
„Алексей Петров е изключително добър каратист и спортист и на тази база е било нашето приятелство. Нито той знае какво правя аз, нито аз знам какво е правил в другия си живот...” – тук Борисов откровено излъга и скулите му затрептяха.
„Нека мине съда и тогава ще коментираме... Аз съм говорил с Йовчев и вътрешния министър. Те говорят, че всичко е доказано. Аз не мога да се намеся нито в едната, нито в другата посока. С този случай показахме, че няма чадър за никого...”.
„А ако се окаже, че няма октопод? Цветанов ще си подаде ли оставката?”, атакува Сашо Диков.
„Има и други теми...”, избяга от отговора нервно Борисов.
На въпрос на Сашо Диков как ще коментира изявленията на темата президент от Цветан Цветанов, Бойко Борисов ледено, без да спомене името на Цветанов рече: „Нямам никакви основания да считам, че ТОЙ не е разбрал, че аз съм му ръководител! Аз му вярвам и не вярвам, да има намерения извън партийните ни интереси”.
Борисов избяга от конкретния отговор наясно ли е, че шефът на ДАНС Цветлин Йовчев е рекетирал съдията Пенгезов заради „наглите”.
Диков не пропусна да попита и за Симеон Дянков, който замина заедно с любовницата си – началник на кабинета в Китай. „На 17 септември си получил есемес от Соня Колтуклиева за това посещение .. Нормално ли е това, което прави Дянков?”, попита Сашо.
„Никога не се бъркам в личните работи на хората, ако това е подтекста. Не се бъркам в личния живот на хората.” „Какво още те кара да го държиш? „Той генерира в себе си много отрицателна енергия, защото липсата на пари кара хората да го мразят. Министърът трябва да говори оптимистично! Дянков има много трески за дялане – знам ги и той го знае и ще има голям проблем с мен. Но тези трески не са във финансиите!” Борисов отказа да каже какво знае за Дянков и какви са тези големи трески, които крие.
По отношение на здравната министърка Борисов каза, че най-големия проблем на правителството било здравеопазването и ако трябвало щял да я смени, но щял да се справи. Борисов, разбира се, прехвърли всички вини на миналите правителства и непрекъснато говореше как ТОЙ е променил нещата.
„Защо не приемаш очевидни грешки, които имаш?” пипита сашо Диков.
„Е, какви грешки?” отвърна Борисов.
Сашо Диков изреди Цецка Цачева, Фидосова, която вече наричат Лобистка... „Вие забравихте какви лобистки закони правеха миналите – курорти, гори, чудеса. Моите направиха три неща и вие проглушихте света. Как ще е лобистка? Не е вярно това! Как да призная като не е вярно?!”
„Що не признаваш грешките си? Цветанов обяви за шейфове хора с три туби бензин и това бешеф поредния балон...”, атакува остро Сашо Диков.
„Тези хора не ги съдя аз”, измъкна се Борисов и призна, че няма хабер за пътуването на Вежди Рашидов до Венеция с чужди пари от някаква мужда агенция, която дори Рашидов не я знаел коя е. „Нещо нередно направили ли са? Не може сега да прехвърля на мен аз сега да разследвам коя е тази агенция. Министърът трябва да носи глава на раменете си и трябва да знае къде ходи.”
Диков попита защо е различен аршина към алкохолните босове, които бяха извикани от Борисов в кабинета му, а другите ги проскат по очи, като Дамбовците, например, за които няма никакви доказателства.
Борисов отвърна: „Говорим за различни хора и бизнеси. Борисов обаче изобщо не успя да обясни как така се договаря с някакви алкохолни босове, а с другите – не. „Казах им – хвана ли втори път, директно ще ви взема лиценза”, каза той.
На въпрос на Диков вярно ли е, че при преговорите за газта в Евксиноград е чел публикации във в. Сега на руските представители, Борисов отвърна: „На Газпром обясних, че тяхното дружество Овър газ издава вестник. Нещо против? И че чрез медиите се оказва натиск срещу мен – да си го знаят.”
„Не ти ли е полезен този натиск?”, попита Диков.
„АЗ свалих цената на газта! Ами да оставя Газпром ли да ми дава оценка?”
„Не се ли усещаш като самохвалко?” директно запита Сашо Диков.
На това място Борисов сви устни и повиши тона, докато той премина в кресчендо. Сашо обяче го подпря още по-круто – има много голямо напрежение в обществото, даваш ли си сметка?
„А в мене не се ли е натрупало напрежение? Бих хвърлил не шише, а един бидон върху тоя доктор /визирайки протеста на лекарите/. ... Ти знаеш ли, че преговорите за газта бяха изключително трудни. В три часа през нощта АЗ ги озгоних! Кой ще ми плати това здраве? Не да ме наричаш самохвалко!” викна министър-председателят.
„Имам чувството, че не можеш реално да преценяваш...И в битката за престъпността – балони...”, репликира го Сашо Диков.
Борисов раздразнено отсече като на лозунг: „Най-успешното нещо е борбата с престъпността!”
„Задават се стачки...”, контрира Диков.
Борисов вече бе преминал във фаза викове:
„Ако хората считат, че не сме за този пост, подавам си оставката – да идват Доган и Станишев. Щом не ви харесва, викайте си Доган и Станишев! Толкова мога! Щом не ме харесвате и искате друг, изберете друг! Толкова мога! Докато ме търпите! Ваша работа. За тебе съм самохвалко. За мен съм истински преуморен човек.”.
На финала премиерът приличаше на обидено, ядосано дете. Но преиграваше в ролята си, защото зад думите му прозираше свирепо его, което не вижда никое друго мнение за правилно, освен собственото си.
И с воплите си – толкова мога, изберете си друг, просто играе върху тънката струнка на ехалето – „о, Богоизбранни, без теб не можем, ТИ си великият!.”
Afera.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар